På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Ställ följande frågor till eleverna:
Hur många här vet att Gud finns?
Hur många här tror att luft existerar?
Hur många här tycker att nazisterna startade andra världskriget?
Hur många här tycker att...
I detta moment bestämmer ni tillsammans examinationsformer för arbetsområdet.
Förbered
Förbered momentet genom att mycket tydligt att koll på vad du som lärare ser som måsten inför arbetsområde...
Gå igenom den Pedagogiska Planeringen. Lägg särskild vikt vid vad som faktiskt ska göras under arbetsområdet, vilka färdigheter som övas och vilka kunskapskrav som ska bedömas. Informera eleverna om a...
Ett moment som följer upp förra momentet kring vem som sköter bestämmandet och tittar på hur vi hanterar dem som ”förlorade” kampen om inflytande och beslut och därför tvingas leva med de...
Mål: Träna och förstå addition med två negativa tal.
Detta är andra momentet av tre.
I slutet av filmen presenteras en tallinje med ett uppdrag.
Elevgruppen arbetar tillsammans, de väljer en tallinj...
Deltagare: Parvis
Eleverna står i par mitt emot varandra. Nu ska de korsvis klappa varandras händer, först högt och sen lågt. Så här går det till. Börja med att slå på varandras högra handflata högt u...
Deltagare: Parvis
Eleverna står parvis rygg mot rygg så att ryggarna rör varandra. Den ena har en bok som skickas till den andra genom att hålla den i båda händerna och luta sig åt sitt höger där part...
Ett kort moment för att få eleverna att fundera kring vad i sitt liv, sina åsikter och sin personlighet de skulle ha lättast att ändra.
Låt alla elever själva gå igenom påståendena och rangordna dem p...
Deltagare: Alla
När klassen ska arbeta med frågor eller uppgifter från ett papper kan pedagogen i förväg sätta upp de olika frågorna/uppgifterna på väggarna i klassrummet vilket bildar olika stationer...
Deltagare: Alla
När pedagogen vill välja ut elever slumpvis fungerar det automatiskt som en Brain Break genom följande övning:
A ) Alla ställer sig upp. Därefter kommer pedagogen med påståenden i stil...