I den första processen får eleverna skriva ett diagnostiskt test, fundera över vad som kännetecknar en skicklig författare, möta olika mindset samt lära sig strategier för att läsa texter. De får ocks...
Den tredje lektionen avslutar arbetsområdet.
Grupperna presenterar sina konspirationsteorier för resten av klassen.
Ni kan även utse en vinnare av den mest kreativa och trovärdiga konspirationsteorin...
Under den andra lektionen är det tänkt att du ska gå igenom de två examinatuppgifterna. Uppgifterna finns bifogade som länkar under “moment” och kan importeras till elevernas Google Classroom.
Gå äve...
Under den här lektionen får eleverna fundera kring vad som kännetecknar en konspirationsteori. De kommer också att möta begrepp som vetenskaplig teori, källkritik och filterbubblor.
Starta le...
I den här processen skriver eleverna individuella uppsatser och de får också bedöma andra elevtexter med syftet att träna sig i självbedömning. I processen ingår även att skriva flera utkast av sin up...
Syftet med lektionen är att eleverna ska presentera och sätta ord på hur de har tänkt och gjort i sin uppdaterade digitala presentation: ”Från kass till klass”. Eleverna får också prova på...
Syftet med lektionen är att få eleverna att fundera över vad man ska tänka på när man skapar en Power Point. Syftet är också att de ska lära genom att göra: att skapa en fungerande Power Point utifrån...
Syftet med lektionen är att få eleverna att förstå vad syftet med ett presentationstekniskt hjälpmedel är samt förstå några av kunskapskraven som är kopplade till presentationstekniskt hjälpmedel.
Lek...
I den tredje processen får eleverna skriva en uppsats.
Under “moment” hittar du alla filer och länkar som tillhör PROCESS 3 och som du kan ladda ner till ditt Google Classroom. Du kan också klicka på...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 9
Att fundera på vad undervisning i matematik med programmering innebär
Att få planera en matematiklektion innehållande progr...