På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
1. Västra Skrävlinge kyrka – inledande arbete
A) Förbered arbetsområdet genom att boka studiebesök i Västra Skrävlinge kyrka. Boka besök via telefon eller mail och berätta att det gäller detta l...
Nu är det dags för eleverna att välja vad de vill fördjupa sig i. Varje utmaning presenteras med en lärarguiden i anteckningar. Vill du skicka bladet till eleverna rekommenderar jag att du först ladda...
Syftet med denna lektion är att introducera, befästa och fördjupa elevernas kunskap om Agenda 2030 samt få dem att inse att de själva kan påverka världen vi lever i. FN:s Agenda 2030 och de 17 Globala...
Under denna lektion ska eleverna få lära sig mer om textilindustrins baksida genom en presentation som tar upp triangelhandeln, arbetsförhållanden för dem som syr våra kläder idag samt hur textilindus...
Nu när eleverna vet hur man gör tyg idag så ska de resa 500 år tillbaka i tiden för att se hur mode och kläder förändrats över tid.
Syftet med detta är att få dem att inse hur annorlunda man klädde s...
En lektion i vilken du som lärare:
Summerar vad ni lärt er och tar eleverna till hjälp att grafiskt sammanfatta kunskaperna på lektionssalens väggar på ett sätt som påminner dem om detta resten av ter...
En lektion i vilken du som lärare:
Introducerar några av de etikskolor som finns och förklarar vad de står för med konkreta exempel kopplade till verkligheten.
Gör den klassiska övningen Heinz dilem...
En lektion i vilken du som lärare:
Med utgångspunkt från den mall för hur etiska problem ska angripas och benas ut som ni använder (den bifogade mallen eller en egentillverkad) så övar eleverna på ett...
En lektion i vilken du som lärare:
Går igenom den examination som bestämts tillsammans med eleverna.
Sätter igång examinationen och handleder eleverna medan dessa jobbar med examinationen.
Avsluta lek...