På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
En lektion i vilken du som lärare:
Lär ut grunderna för den vetenskapliga metoden.
Går igenom, förklarar och exemplifierar relevanta begrepp och termer.
Går igenom examinationen för området och säkers...
En lektion i vilken du som lärare
Sätter fokus på orden veta, tycka, tro och gör ett moment där man över när vilket ord används och varför.
Genom praktiska moment övar eleverna på att jämföra/ha dis...
En lektion i vilken du som lärare:
Gräver djupare i varför saker som rör en identitet som person är svårare att ändra och kanske känsligare att diskutera.
Hjälper eleverna med tips och råd kring hur m...
En lektion i vilken du som lärare:
Presenterar och övar begreppen objektivt och subjektivt.
Undersöker om alla har rätt till sina egna åsikter och om det också innebär att allas åsikter är lika mycket...
En lektion i vilken du som lärare:
Introducerar vad som är en bra analys.
Exemplifierar och förklarar med hjälp av elev- och bedömningsexempel.
Låter eleverna öva analyser och få formativ feedback....
En lektion i vilken du som lärare:
Fortsätter att flytta eller utmana elevernas/samhällets normativa föreställningar (pojke möter flicka = kärlek) genom att fördjupa konceptet med könsidentitet.
Avsl...
En lektion i vilken du som lärare:
Repeterar tillbaka till alla tidigare lektioner och knyter ihop trådarna inför denna lektion.
Undersöker vilka mönster eleverna upplever att det finns kring...
En lektion i vilken du som lärare:
Utvidgar elevernas kunskaper kring kön, könsidentitet och sexuell läggning genom att också lägga till vad könsroller är och hur de påverkar oss.
Avsluta lektionen m...
3. MALMÖ SYNAGOGA FRÅN UTSIDAN OCH INSIDAN
A) Titta på Storbildsunderlag. Läs tillsammans Malmö synagoga från utsidan.
B) Fortsätt med övningen Vilka är skillnaderna? Övningen syftar till att eleverna...