På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Här presenterar grupperna vad de kommit fram till samt att ni diskuterar resultatet i helgrupp. Alla reflekterar/utvärderar också individuellt kring arbetsområdet. Ni tar också ställning till om det ä...
Här får eleverna fundera på onödiga prylar. Vad är en onödig pryl? Varför tillverkas prylar som inte behövs? Hur påverkas naturresurser och människor? Vilka argument finns för och emot tillverkning oc...
Här förbereder eleverna en poster kring den onödigaste prylen de har valt. De läser varandras och röstar vilken pryl de tycker är den onödigaste via ett google formulär.
Moment:
Beskriv uppgiften a...
Här arbetar eleverna i grupp med att analysera skolan utifrån respektive hållbarhetsområde.
(Miljöanalysen av den egna skolan är en variant av Naturskyddsföreningens uppgift från Energifallet.)
Moment...
7. Sammanfattning – Vad är luft?
A) Titta på bilder tillsammans som är tagna under arbetet. Vad är det ni ser och kommer eleverna ihåg vad det var som hände och varför.
B) Individuellt får eleve...
Lektionsmål: ”Kunna genomföra övningar där balans, tyngdpunkt och jämvikt tränas”.
Materiel: Planka, tillgång till gradäng eller bänk eller liknande samt Kraft och rörelse-matris (se bifogad fil, mome...
Kapitlet innehåller 3 lektioner/moment:
Experiment: Blodomloppet
Vänskap och relationer: Att samarbeta – Mötas på mitten
Kreativitet och skojigheter: Lekar och aktiviteter