På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Detta arbetsområde syftar till att skapa diskussion och kunskap kring vad eleverna tycker är attraktivt och inte hos andra människor, och hur deras bild av det attraktiva skapas. Att vara ungdom i sam...
I det här arbetsområdet för gymnasiet ligger fokus på litteraturen, innehållet och kontexten. Eleverna läser romanen ”Things fall apart” av Chinua Achebe och sätter sig även in i landet, k...
Det här arbetsområdet handlar om muntligt anförande och presentationstekniska hjälpmedel och de kunskapskrav som området behandlar är kopplade till Svenska 1 på gymnasiet. Själva upplägget går så klart att använda på andra kurser även om kunskapskraven är annorlunda. Låna och inspireras helt enkelt.
Målet med arbetsområdet är att utifrån styrdokumenten, att få eleverna att bli bättre och mer självständiga skribenter i engelska och utveckla deras lärande genom en växelverkan mellan höga förväntningar och ett tydligt lärar- och kamratstöd.
Denna uppgift i Engelska 5 på gymnasiet innefattar såväl att läsa som att skriva på engelska. Novellen som lätt importeras till Classroom har ett bortklippt slut. Där slutet borde vara står också instruktionen till eleverna.
Denna resurs vänder sig till Engelska 5 på gymnasiet och behandlar de regionala dialekterna av engelska språk. Tilldela eleverna var sin dialekt alternativt att några elever gör arbetet tillsammans. Uppgiften redovisas framför klassen i det digitala verktyg som passar er bäst.
Roommate Britney is moving from the collective where she has been living for many years and the break-up is forcing the members of the house to deal with a lot of issues: how to handle the fact that B...
Det här är en resurs för dig undervisar i engelska på gymnasiet och som vill låta eleverna träna på att skriva förklarande texter med en progression. Dessutom får de inblick och kunskap om de olika ländernas kultur, historia och geografi.
”Vi vet inte vad tycker om en bok förrän vi talat om den”. Så uttrycker sig Aiden Chambers i Böcker inom oss. Om boksamtal (2002, s.17). Mina elever brukar säga att de bästa böcker de läst är dem vi p...
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges ex...