Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

55 träffar
Resursmaterial

Xbox skärminspelare till Windows

Den här resursen är en kort handleding på hur du enkelt laddar ned och kommer igång med XBOX skärminspelningsverktyg från Microsoft store. XBOX skärminspelare till Windows Öppna Microsoft store på d...
Resursmaterial

Mattor till beebots / bluebots

När man arbetar med programmering med Bluebots och Beebots så ger banor en bra struktur. Somliga lärare använder kakelplattor, andra använder kapplastavar för att visa vägen för de små robotarna. Jag...
Resursmaterial

Använd skolans egen energistatistik i undervisningen

Vill du använda skolans energianvändning i undervisningen? Använd tillhörande länk nedan för att kunna läsa hur mycket el för uppvärmning, el övrigt samt varmvatten som använts. Statistiken är uppdela...
Resursmaterial

Mall för laborationsrapport: åk 4-6

I den här resursen får du en enkel mall för att lära eleverna skriva en laborationsrapport.
Resursmaterial

Produktiva NO-frågor

Produktiva NO-frågor är ett resursmaterial som försöker visa hur man som lärare, genom att ställa rätt sorts frågor, får eleverna att undersöka mer. Produktiva NO-frågor är nämligen frågor som leder till nya upptäckter mer undersökningar och experimenterande samt till resultat. 
Resursmaterial

Laminerad blockprogrammering

Om du använder Scratch för att programmera har du säkert upptäckt att projektor eller Smartboard fungerar toppen för att skapa, visa upp och involvera eleverna i en gemensam lärprocess. Men har du int...
Resursmaterial

Platon – lektion om flytkraft

Platon är ett internationellt projekt inom ramen för ”Erasmus”. I projektet medverkar Portugal, Spanien, Grekland och Sverige. Sveriges medverkan utgår från ”Malmö stad och Pedagogis...
Resursmaterial

Instruerande text

Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges ex...
Resursmaterial

Förklarande faktatext

Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.
Resursmaterial

Promptskola 1 och 2 – workshop i att prompta med AI

En workshop på en timme som behandlar det viktigaste i hur man promptar. Syftet med workshopen är att uppmuntra nyfikenhet och testande - och att lära sig något på samma gång.