På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges ex...
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges ex...
MATTE MED SÅNG är ett resursmaterial som visar hur man som lärare kan integrera musik i sin matematikundervisning. I beskrivningen ges ett exempel på hur man kan introducera ett arbetsområde om area m...
Vet du vilka språkliga resurser som finns i ditt klassrum? Vet du hur arbetet med elevernas alla språk kan stärka deras kunskaps- och identitetsutveckling?
Genom att använda detta material får du sy...
Ämne:
Modersmål
Svenska
Svenska som andraspråk
Språk:
Svenska
Utbildningsnivå:
Grundskola
Grundsärskola
Förberedelseklass
Grundvux
Gymnasiesärskola
Gymnasieskola
Gyvux
Skrivet av: cristina.nordmanpamela.nasrAnna Jeppsson
Det här stödmaterialet syftar till att ge dig som undervisar i svenskämnena ökad medvetenhet och insikt om likheter och skillnader i kursplanerna för svenska och svenska som andraspråk. Allt genom gemensamma diskussioner.
Den här resursen presenterar förslag på hur man kan jobba tillsammans med kollegor för att bekanta sig med Sva-luppen och börja med behovsbedömningar. Kort och gott - att ni känner er säkra på hur man kan implementera behovsbedömningar med Sva-luppen!
Här hittar du en resurs om hur du kan använda en sexfältare.
Sexfältare – ett stöd för skrivande av
beskrivande texter
مواد الموارد:
ستة حقول – دعم لكتابة النصوص الوصفية
En sexfältare ka...
Det finns många olika lässtrategier att ta till för att förstå och minnas en text. En del strategier fokuserar på vad eleven ska göra före läsningen, under läsningen eller efter läsningen. Den här lässtrategin gör eleven efter att ha läst en text. Att sammanfatta det lästa är kognitivt krävande men lönar sig.