På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Be eleverna plocka fram sitt Skyltbingo. Låt eleverna prata om sina skyltbingon i par med varandra i någon minut. Vad ser vi för likheter/skillnader? Redovisa med diskussion i helklass: Hur många såg...
Kopiera upp mallar till olika “tomma” vägskyltar. Repetera färger och former för varningsskyltar, påbudsskyltar och förbudsskyltar. Förklara att eleverna ska göra en egen skylt som skulle kunna behöva...
Visa filmen “Korsa gatan” från Gatsmart på UR.se för eleverna. Diskutera tankar om filmen efteråt. Repetera – hur gjorde Missy Gatsmart när hon gick över gatan?
I detta moment ska vi titta på vem som ska sköta det praktiska bestämmande i vårt framtida drömsamhälle? Ska var och en av oss vara med och bestämma allt viktigt eller ska vi låta några bestämma åt os...
Ett moment i vilket du som lärare med elevernas hjälp sammanfattar arbetsområdet och de viktigaste kunskaperna och insikterna som eleverna tar med sig därifrån.
Förbered
Förbered momentet genom...
Arbetsområdets sista moment. Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet.
Förbered
Förbered momentet innan lektionen genom att ta fram eventuella formulär för utvärdering som du vill använda,...
Ett moment i vilket du som lärare guidar eleverna igenom en övning och en diskussion där definitionen av svenskhet står på programmet.
Förbered
Förbered lektionen genom att förbereda dig noga...
Arbetsområdets sista moment. Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet.
Förbered momentet innan lektionen genom att ta fram eventuella formulär för utvärdering som du vill använda.
Utvärdera med e...
Ett moment i vilket ni examinerar (eller börjar examinera) arbetsområdet på det sätt ni kommit överens om i arbetsområdets inledning.
Förbered
Förbered lektionen genom att ta fram det materia...