Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

348 träffar
Modul

Vad är InnoCarnival?

Vad är InnoCarnival? InnoCarnival är en skolutvecklingsinsats för pedagoger i alla tre skolförvaltningar. Du får stöd att vägleda barn och elever genom ett innovationsarbete där d...
Modul

Remake och återbruk av textilavfall

Hur kan vi minska textilavfallet och skapa nytt liv av kläder som annars slängs? Lärprocess: Remake och återbruk av textilavfall Målgrupp: Grundskola åk 7-9 (textilslöjd) Aktör: SYSAV Hur kan vi mi...
Modul

AI-dventures

Hur kan vi använda AI för att skapa innovationer som bidrar till en hållbar framtid? Lärprocess: AI-dventures Målgrupp: Grundskola åk 5-9, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola...
Modul

Smarta idéer och mod i magen

Smarta idéer och mod i magen Lärprocess: Smarta idéer och mod i magen Målgrupp: Grundskola åk 1-6 Aktör: Ingrid Remvall Författare I denna lärprocess får eleverna möjlighet att bli aktiva förändrin...
Modul

Reporterskolan

Hur kan vi använda medier för att inspirera unga att välja hållbara konsumtionsvanor? Lärprocess: Reporterskolan Målgrupp: Grundskola åk 1-9 och anpassad grundskola Aktör: MiniBladet Hur kan vi an...
Modul

Kreativt kaos och robotutmaningen

Kreativt kaos och robotutmaningen Lärprocess: Kreativt kaos och robotutmaningen Målgrupp: Grundskola åk 4-6 Aktör: Framtidsfrön I denna lärprocess får eleverna utforska sin kreativitet och omvandla...
Modul

Bli havsmedveten

Hur kan vi inspirera fler att bry sig om och skydda havet – vår blåa livlina? Lärprocess: Bli havsmedveten Målgrupp: Gymnasiet åk 1–3 Aktör: Marint Kunskapscenter Havet är avgörande för allt liv på...
Moment

Utmaning B – Återskapa

I utmaning B ska eleven designa och skapa något nytt av något gammalt. Redesign är ett bra sätt att ta vara på befintliga textilresurser. Vad kan man göra av till exempel en gammal tröja? I denna utma...
Moment

Bomull – från planta till plagg

Detta moment utgår från en presentation på åtta blad som innehåller bl.a. nya begrepp som bör förklaras under presentationens gång så att eleverna kan ta till sig dem och börja använda dem. Du bör där...
Moment

Pedagogisk planering

Nu när eleverna fått ett litet smakprov på arbetsområdet kan du gå igenom den pedagogiska planeringen med dem. Lägg särskild vikt vid vad som faktiskt ska göras under arbetsområdet och vilka färdighet...