Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

429 träffar

InnoCarnival – barn och ungas idéer för framtiden

I detta arbetsområde tränar sig eleverna att arbeta systematiskt och inkluderande i en innovationsprocess. Eleverna lär sig använda Agenda 2030 och de globala målen för att hitta en specifik utmaning, samla in relevant information och använda sin kreativitet för att komma på nya spännande idéer och lösningar.

Introduktion till programmering

Det pratas så mycket om programmering men vad är det? Är det inte svårt, med en massa konstiga tecken? Hur kommer man igång? Var ska man börja?

Kryssgympa – redskapsgymnastik

Det här arbetsområdet i idrott och hälsa, redskapsgymnastik, bygger på olika sammansatta rörelsemoment och komplexa rörelser i form av gymnastiska inslag med och utan redskap.

Diana – naturens väktare åk 4 – 6

En flock av hjortar väller upp ur jorden kring något som vid första anblicken ser ut som en kvinna. En kvinnas kropp uppbyggd av djurkroppar. I lektionsmaterialet ”Diana, naturens väktare”...

Grooming, sexuella trakasserier och sexuella övergrepp – för mellanstadiet

Här hittar du två lektioner "Snusk på Snapchat" och "Värsta bästa nätet". Båda lektionerna baseras på två böcker om livet på nätet. Lektionerna ger dig ett färdigt upplägg med övningar och diskussioner och hjälper eleverna att bli nätsmarta och undvika farliga och jobbiga situationer. Innehållet handlar också om hur man beter sig schysst på nätet.

Matologi – holistisk matkunskap för grundskolor i Malmö

Matologi är en matkunskapskurs skapat specifikt för grundskolor i Malmö. Matologi använder sig av mat som ett verktyg för att inspirera och bekanta grundskoleelever med frågor om matkultur, hållbarhet, miljö, hälsa och mycket mer.

Mode – igår, idag och imorgon

Introduktion – Vilken snygg tröja du har! – Tack! Visst är den fin! – Verkligen! Var har du fått den ifrån? – Jag köpte den i den nya affärer runt hörnet. Du vet den som säljer...

Kärlek och hat på sociala medier

TEMAT ”MIN DIGITALA VARDAG” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN: Värdegrund och sociala medier Kärlek och hat på sociala medier I det här området reflekterar eleverna över hur deras eget mående p...

Kommentarer om kommentarer

TEMAT ”SPRÅKBRUK” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN: Kommentarer om kommentarer Prata med emojis I det här området möter eleverna kommentarer som är vanligt förekommande på nätet. De får själva...

Prata med emojis

TEMAT ”SPRÅKBRUK” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN: Kommentarer om kommentarer Prata med emojis I det här området synliggörs vilka emojis eleverna främst använder när de kommunicerar med varan...