Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

78 träffar

INTRODUKTION TILL PROGRAMMERING

Det pratas så mycket om programmering men vad är det? Är det inte svårt, med en massa konstiga tecken? Hur kommer man igång? Var ska man börja? I det här arbetsområdet kommer du på ett enkelt och lekf...

ESTETISKA LÄRPROCESSER I FÖRSKOLAN

I det här arbetsområdet presenterar Susanna Maier ett upplägg kring hur man kan introducera och arbeta med keramisk lera i förskolan. Vi organiserar oss inte utifrån lektioner i förskolan, men upplägg...

Kooperativt Lärande

Detta arbetsområdet riktar sig till dig som arbetar med eller vill arbeta med Kooperativt Lärande. Här får du veta vad Kooperativt Lärande handlar om och ta del av såväl syftet som olika strukturer samt lektionsplaneringar från pedagoger i Malmö Stad.

VAD PASSAR INTE IN?

Detta är en övning som kan göras på många platser. Här får eleverna hitta olika lösningar och kommunicera vilka lösningar de ser och beskriva varför. Ni som har sett Fem myror är fler än fyra elefante...

FILM, ARTIKLAR OCH DISKUSSIONSFRÅGOR

Syftet med den första lektion är att ge en djupare förståelse för lärande lek – varför den är så viktig och hur den kan tillämpas i klassrummet. Lektionen består av tre moment: film, artiklar oc...

Alfons och odjuret – tre språkutvecklande lektioner

Materialet vänder sig till dig som vill jobba språkutvecklande och i samarbete med modersmålslärare. Det innehåller en pedagogisk planering efter Cummins modell samt ett lektionsupplägg för tre lektio...

ALFABETSCIRKEL

Detta är en övning där eleverna genom rörelse tränar att känna igen bokstäver och uttala hur de låter. LÄS OM PEDAGOGISKA KARTOR OCH HUR NI HITTAR TILL BRA PLATSER ATT ARBETA PÅ. Gör så här!   M...

TRÄNA ORD OCH BEGREPP – TA PÅ EN …

Detta är en övning där eleverna genom mycket rörelse har möjlighet att utöka sitt ordförråd och befästa ord. LÄS OM PEDAGOGISKA KARTOR OCH HUR NI HITTAR TILL BRA PLATSER ATT ARBETA PÅ. Gör så här! &...

KÄNSELPÅSE MED BOKSTÄVER

Det finns många sinnen att arbeta med, ett är känseln. I den här övningen får eleverna öva på att känna igen en bokstav utifrån formen och kunna berätta vilken bokstav det är och hur den låter innan d...

BYGGA BOKSTÄVER AV PINNAR

Ibland är behovet av att röra sig lite mer och då behövs större utrymme. Det betyder inte att lektionen slutar.  Genom att använda en plan yta utomhus och lösa pinnar på marken kan eleverna öva sig på...