Ett moment i vilket ni analogt eller digitalt formulerar ner arbetsområdets mest centrala deviser och kunskaper och fäster de på väggarna för att i framtiden kunna hänvisa till dessa kunskaper.
Elever...
Här kommer ett tänkbart moment för det historiska mingelpartyt. Använd om det känns lämpligt.
Gifta sig med, hångla med eller döda?
Ett moment som lämpligtvis genomförs efter till exempel ”Vem ä...
Arbetsområdets sista moment.
Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet.
Vad har varit bra och vad kan göras bättre till nästa gång?
Använd bifogat formulär eller använd en egen utvärderingsmetod s...
Ett moment i vilket du som lärare, härold och ceremonimästare inleder partyt och hälsar alla gäster välkomna.
Förbered
Inför själva mingelpartyt har du med fördel själv valt en person ur historien som...
Detta moment avslutar den sista lektion ni gemensamt lagt för att göra efterforskningar på historiska personer. Detta moment förutsätter att eleverna är klara med efterforskningarna, att de har skrivi...
I detta moment tittar vi på olika förklaringsmodeller till varför kvinnor inte syns i historien. Målet är att eleverna innan momentets och lektionens slut ska ha en lite större förståelse för varför d...
Här kommer ett tänkbart moment för det historiska mingelpartyt. Använd om det känns lämpligt.
Vem skulle vinna i en duell?
Ett moment som lämpligtvis genomförs allra sist eftersom de historiska person...
Här kommer ett tänkbart moment för det historiska mingelpartyt. Använd om det känns lämpligt. Förbered dig genom att från början ha tänkt ut ett antal åsikter/tankar som eleverna ska ha som grund när...
Här kommer ett tänkbart moment för det historiska mingelpartyt. Använd om det känns lämpligt.
Vem är jag?
Om detta känns som ett lämpligt moment måste det förberedas redan när uppgiften delas ut efter...