På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Ett moment i vilket du som lärare går igenom syftet med arbetsområdet och förankrar arbetet hos eleverna. I princip handlar det om svaret på frågan ”varför ska vi lära oss det här?” och om...
Med utgångspunkt från den mall för hur etiska problem ska angripas och benas ut som ni använder (den bifogade mallen eller en egentillverkad) så övar eleverna sin förmåga att identifiera värden och vä...
Ett moment i vilket läraren visar filmen som illustrerar den vetenskapliga metoden, vid behov förtydligar hur den vetenskapliga metoden fungerar och låter eleverna öva i att formulera sig i enlighet m...
Gå igenom den Pedagogiska Planeringen. Lägg särskild vikt vid vad som faktiskt ska göras under arbetsområdet, vilka färdigheter som övas och vilka kunskapskrav som ska bedömas. Informera eleverna om a...
I detta moment jobbar eleverna med sin strid på det sätt ni kommit överens om som examinerande moment i arbetsområdets början.
Förbered
Beroende på vilket sätt ni i klassen valt att examinera p...
Ett moment i vilket du som lärare introducerar arbetsområdet genom att kasta klassen rakt in i en övning som förhoppningsvis får dem att börja tänka på spel och hur spel är konstruerade.
Förbered
För...
Ett moment i vilket du som läraren presenterar och exemplifierar spel kopplade till matematiska principer och sedan presenterar ett antal andra matematiska principer som skulle kunna ligga till grund...