På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Håll din föreläsning om valfritt ämne som passar din undervisning. Avsett tio minuter i slutet för att eleverna ska kunna se över sina anteckningar. Cornellgruppen kan börja formulera frågor och summe...
Planering av lektionsaktivitet att genomföra i moment C
Nästa steg är att tillsammans planera en aktivitet eller en lektion som sedan genomförs som moment C. Aktivitetens syfte är förutom att öka elev...
Nedan följer länkar till texter för vidare fördjupning
Maria Rasmussons avhandling: Det digitala läsandet. Begrepp, processer och resultat
Tina Hedendahls och Pernilla Unelinds examensuppsats. Digital...
Avsluta med att återkoppla till Tänka tillsammans-övningen som gjordes i början av lektionen. Bör något ändras eller läggas till på den gemensamma tankekartan?
Vad?
Planering av lektionsaktivitet att genomföra i moment C
Nästa steg är att tillsammans planera en aktivitet eller en lektion som sedan genomförs som moment C. Aktivitetens syfte är förutom att öka elev...
Modifierad variant av Cummins 1-2-3-modell
Medan du läser en text, tittar på en film eller tar del av något annat material: tänk igenom det du möter. Skriv ner bredvid eller markera i själva texten (...
Moment B och planering av moment C sker vid samma tillfälle.
I moment B diskuteras först innehållet som deltagande lärare och bibliotekarier tagit del av, utifrån det diskussionsunderlag som finns här...
Planering av lektionsaktivitet att genomföra i moment C
Nästa steg är att tillsammans planera en aktivitet eller en lektion som sedan genomförs som moment C. Aktivitetens syfte är förutom att öka elev...
Utgå från era reflektioner och anteckningar i loggboken.
Beskriv och diskutera med varandra hur genomförandet av aktiviteten fungerade och hur elevernas kunnande och förmågor utvecklades.
Hur blev...