På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Efter att ni läst kapitel 4, samtala med eleverna om experimentet:
Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte?
Kan de återberätta experimentet?
Låt eleverna göra experimentet i...
Följande klipp förklarar vikten av att förstå texten, att den betyder något. Utan förståelse är det svårt att minnas. Att läsa en text man inte förstår kan skapa en känsla av meningslöshet, vilket sän...
Efter att ni läst kapitel 8, samtala med eleverna om experimentet:
Kommer de ihåg vilket experiment Emmas pappa visar?
Kan de återberätta experimentet?
Titta på filmen med sången Matspjälkningsappar...
Efter att ni läst kapitel 9, samtala med eleverna om boken och alla övningar ni gjort:
Vad kommer de särskilt ihåg från boken?
Vilka övningar om vänskap och relationer minns de?
Vad har varit allra r...
Efter att ni läst kapitel 9, samtala med eleverna om drömmar:
Brukar de komma ihåg vad de drömmer om när de sover?
Prata om roliga drömmar och läskiga drömmar, vad är vanligast?
Prata om dagdrömmar....
Efter att ni läst kapitel 9, samtala med eleverna om berättelsen Anton drömmer om:
Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton drömmer om?
Kan de återberätta drömmen: Vem handlade den om,...
Efter att ni läst kapitel 8, samtala med eleverna om vitsar:
Kommer de ihåg vitsen som Mackan berättar?
Har de hört den förut?
Är det någon i klassen som kan någon mer historia om Bellman?
Kan de and...