På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Eleverna gör en poster där de beskriver ”sin” onödigaste pryl. På postern ska de ha en bild och beskriva sin pryl utifrån den elevinstruktion de följde förra lektionen.
Nu ska eleverna själva bestämma vilken som är deras onödigaste pryl.
De arbetar utifrån en elevintruktion när de beskriver sin onödiga pryl. Inlämning sker via Classroom.
Visa bilder på några “onödiga prylar” (du kan till exempel googla) och låt eleverna diskutera prylarna utifrån olika hållbarhetsperspektiv.
För vem är prylen tillverkad?
Vem tror ni vill köpa prylen...
Berätta att detta första moment är ett stöd för deras individuella uppgift de sedan ska göra. Börja med att låta eleverna prata två och två kring vad de har samlat in hemifrån. Återkoppla sedan i helg...
I det här momentet undersöker eleverna hemmets vanor. Som stöd har de ett formulär. Sedan funderar de ut fem saker som kan förändras för att spara på jordens naturresurser, hushålla med energi och sky...
Ordlista (Classroom)
Dela ut uppgiften via Classroom till alla i klassen. Låt eleverna arbeta med att ta reda på vad de olika begreppen och orden betyder och. När de är klara skickar de in via Classr...
I moment 2 tränas eleven i att beskriva vattenmolekylens rörelse i en text där ord och begrepp används.
Ett dokument delas av en elev i varje grupp i Drive och alla i gruppen ska ha behörigheter att s...