Titta på filmen “Från pinnar till tal, del 1”.
Du visar för närvarande ett platshållarinnehåll från YouTube. För att komma åt det faktiska innehållet, klicka på knappen nedan. Observera att det...
Säg till eleverna att ni under denna lektion ska jobba vidare med pinnarna fast på ett annat sätt, nämligen genom att göra egna symboler som kallas “pinntal”.
Skriv upp lektionsmålet på tavlan ”Kunna...
Samtala med eleverna om förra lektionen. Till exempel kan du lotta fram en elev i taget som får berätta en sak han eller hon minns från förra passet. Fortsätt tills ni har pratat om övningen “100 pinn...
Arbetsområdets sista moment. Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet.
Förbered
Förbered momentet innan lektionen genom att ta fram eventuella formulär för utvärdering som du vill använda,...
Ett moment i vilket du som lärare med elevernas hjälp sammanfattar arbetsområdet och de viktigaste kunskaperna och insikterna som eleverna tar med sig därifrån.
Förbered
Förbered momentet genom...
Påminn eleverna om vad ni pratade om förra lektionen. Läs upp ett par citat från artikel om en man som åt som ”The Rock” i en månad.
A guy who tried to eat like The Rock for a month ”...
Ett moment i vilket du som lärare återkopplar till frågan som slängdes ut under sista momentet i förra lektionen: vad de är beredda att kämpa för i framtidens Sverige? Vad är inte förhandlingsbart? Va...
Berätta för eleverna att ni under denna lektion ska träna på att räkna addition med hjälp av “pinntal”.
Skriv upp lektionsmålet på tavlan ”Kunna använda “pinntal” till att göra beräkningar med additi...
Arbetsområdets sista moment. Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet.
Förbered momentet innan lektionen genom att ta fram eventuella formulär för utvärdering som du vill använda.
Utvärdera med e...
Ett moment i vilket ni examinerar (eller börjar examinera) arbetsområdet på det sätt ni kommit överens om i arbetsområdets inledning.
Förbered
Förbered lektionen genom att ta fram det materia...