Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

466 träffar
Moment

Bilda nya par

Deltagare: Alla För att bilda nya par vid arbete eller dylikt och samtidigt passa på att röra sig kan man göra så här: Låt alla vandra runt i klassrummet tills läraren säger “stopp”. Eleverna stannar...
Moment

Kasta lösblad

Deltagare: Alla När det är dags att dela ut lösblad blir det en gratis Brain Break genom att en elev går fram, hämtar pappersbunten, räknar till tre och kastar alla upp i luften. Sen hämtar alla eleve...
Moment

Stationer

Deltagare: Alla När klassen ska arbeta med frågor eller uppgifter från ett papper kan pedagogen i förväg sätta upp de olika frågorna/uppgifterna på väggarna i klassrummet vilket bildar olika stationer...
Moment

Koordinera mera

Deltagare: Alla Ta höger hand och ta tag i vänster öra. Ta vänster hand och tryck den nätt på din näsa. Byt och ta vänster hand i höger öra och höger hand nätt på näsan. Växla positioner allt fortare...
Moment

Välj ut ett antal ur en grupp

Deltagare: Alla När pedagogen vill välja ut elever slumpvis fungerar det automatiskt som en Brain Break genom följande övning: A ) Alla ställer sig upp. Därefter kommer pedagogen med påståenden i stil...
Moment

Svara på flervalsfrågor

Deltagare: Alla När pedagogen vill att eleverna ska svara på frågor eller ta ställning fungerar det automatiskt som en Brain Break genom att eleverna svarar med kroppen. Pedagogen ställer en fråga och...
Moment

Pedagogisk planering

Ett moment i vilket du går igenom den pedagogiska planeringen.   Förbered Förbered momentet innan lektionen genom att plocka fram och gå igenom den pedagogiska planeringen.   Genomför Gå ig...
Moment

Vems tid – vilken strid?

Ett moment i vilket du som lärare går igenom syftet med arbetsområdet och förankrar arbetet hos eleverna. I princip handlar det om svaret på frågan ”varför ska vi lära oss det här?” och om...
Moment

Vem ska sköta bestämmandet och hur mycket makt ska de få (och hur länge)?

I detta moment ska vi titta på vem som ska sköta det praktiska bestämmande i vårt framtida drömsamhälle? Ska var och en av oss vara med och bestämma allt viktigt eller ska vi låta några bestämma åt os...
Moment

Moment 2: Addition med två negativa tal

Mål: Träna och förstå addition med två negativa tal. Detta är andra momentet  av tre. I slutet av filmen  presenteras en tallinje med ett uppdrag. Elevgruppen arbetar tillsammans, de väljer en tallinj...