En uppfinning är
Finn upp tycker att en uppfinning är en ny lösning på ett problem, en kombination av två eller flera saker som var för sig kan vara kända men där kombinationen ger något nytt, något s...
[Sidor 6-7 i Arbetsboken]
Du visar för närvarande ett platshållarinnehåll från YouTube. För att komma åt det faktiska innehållet, klicka på knappen nedan. Observera att detta kommer att dela dat...
Av: Angelina Briggner
Syfte
Elever och lärare utforskar barnkonventionens grundprinciper med fokus på artikel 2, 3, 6 och 12 i FN:s konvention om barnets rättigheter genom att använda grundlägg...
Av: Helena Holmström
Syfte
Elever utforskar begreppen relation, kärlek och ansvar ur ett barnrättsperspektiv, med fokus på artikel 2, 3, 6 och 12 i FN:s konvention om barnets rättigheter.
&nbs...
Hur kan vi skapa grönare, tryggare och mer hållbara förskoleskolgårdar?
Lärprocess: Grönare förskolegårdar
Målgrupp: Förskola
Samarbetsparter: Stadsbyggnadskontoret
Malmö stad har tagit viktiga steg...
Hur kan vi skapa grönare, tryggare och mer hållbara skolgårdar?
Lärprocess: Grönare skolgårdar
Målgrupp: Grundskola åk 1-6
Lärprocessledare: Växtvärket/Levande Leklandskap
Samarbetsparter: Stadsbyggna...
Hur kan vi få fler barn och unga att äta sig mätta med hållbar och hälsosam skolmat varje dag?
Lärprocess: TellUS – Mat och vatten
Målgrupp: Grundskola åk 1-3
Aktör: Malmö Museum
Caseägare: Malm...
Till bokens alla 18 kapitel finns diskussionsfrågor som eleverna ska svara på varje vecka. Ett kapitel motsvaras av ett Word-dokument som du kan ladda ner. Du hittar samtliga dokument under ”Mom...
Hur kan Malmö FF bli Sveriges mest hållbara arena?
Lärprocess: Mot Sveriges mest hållbara arena
Målgrupp: Grundskola åk 6
Aktör: Malmö FF och SYSAV
Varje år samlas hundratusentals supportrar på Ele...
Hur kan vi minska textilavfallet och skapa nytt liv av kläder som annars slängs?
Lärprocess: Remake och återbruk av textilavfall
Målgrupp: Grundskola åk 7-9
Aktör: SYSAV
Hur kan vi minska textilavf...