När vet jag, när tror jag och när tycker jag, är en enkel övning att använda i mellanstadiet eller i högstadiets första år för att etablera skillnaden mellan det i skolan ständigt återkommande vetande...
Här är ett kort arbetsområde för att få vetskap om hur du använder verktyget screencast-o-matic. Det är ett digitalt verktyg (OBS! för dator) då muntliga presentationer ska produceras.
Fördelen med at...
I varje klass finns det elever som av olika anledningar har svårt att ta till sig information via skrift. Denna svårighet, oavsett orsak, drabbar en mycket stor del av elevens skolarbete.
Lär dig kreativt skapande av animerad film i det digitala verktyget Animatron. Eleverna får med sig praktiska kunskaper som kan appliceras i alla ämnen. Det ger möjligheter till andra uttryckssätt för...
Att utvärdera det du gör med eleverna är en central del av lärarjobbet. Det ger dig insikter om vad du ska fortsätta göra, vad du ska sluta göra och hur du kanske borde göra istället. En utvärdering...
MATTE MED SÅNG är ett resursmaterial som visar hur man som lärare kan integrera musik i sin matematikundervisning. I beskrivningen ges ett exempel på hur man kan introducera ett arbetsområde om area m...
Fråga era elever vad de skulle önska sig om de kunde önska sig vad de vill. Chansen är god att en hel del av dem säger pengar. Och oavsett vilken syn en har på pengar så går det inte komma ifrån att d...
Om du använder Scratch för att programmera har du säkert upptäckt att projektor eller Smartboard fungerar toppen för att skapa, visa upp och involvera eleverna i en gemensam lärprocess. Men har du int...
Rita min hund är en resurs som låter eleverna träna muntlig kommunikation och att använda geometriska begrepp i en kort och rolig övning där en elev ska guida de övriga i att rita en hund bara genom att göra en beskrivning baserat på geometriska figurer.