Fråga era elever vad de skulle önska sig om de kunde önska sig vad de vill. Chansen är god att en hel del av dem säger pengar. Och oavsett vilken syn en har på pengar så går det inte komma ifrån att d...
Här är ett kort arbetsområde för att få vetskap om hur du använder verktyget screencast-o-matic. Det är ett digitalt verktyg (OBS! för dator) då muntliga presentationer ska produceras.
Fördelen med at...
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges ex...
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.
Platon är ett internationellt projekt inom ramen för ”Erasmus”. I projektet medverkar Portugal, Spanien, Grekland och Sverige. Sveriges medverkan utgår från ”Malmö stad och Pedagogis...
När vet jag, när tror jag och när tycker jag, är en enkel övning att använda i mellanstadiet eller i högstadiets första år för att etablera skillnaden mellan det i skolan ständigt återkommande vetande...
Här är ett kort arbetsområde för att få vetskap om hur du använder verktyget Loom. Det är ett digitalt verktyg (för Chromebook) som eleven väljer att spela in enbart skärmen eller skärmen och sig själv.