Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges ex...
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.
Ta del av elva olika lathundar inom fem olika matematiska områden. En lathund kan exempelvis användas av en nybörjare som behöver komma igång eller någon som behöver påminna sig om vilka steg som ska göras i vilken ordning.
Hur samlar vi den kollektiva intelligensen på vår skola? Hur kan vi använda vår samlade kompetens i syfte att höja måluppfyllelsen och gå från ett mer individfokus till att öka arbetet med grupp och organisation?
Lektion 5
Del 1 – återkoppling
Den här lektionen inleder jag med att uppmana eleverna att titta på slutet av sin text där de hittar min skriftliga återkoppling till texten de har skrivit. De få...
Lektion 1
Jag informerar eleverna att under denna lektion kommer vi att fördjupa våra kunskaper om beskrivande texter genom att beskriva bilder och läsa en beskrivande text.
Del 1 – sam...
Lektion 2
Del 1 – muntligt läxförhör i korta drag om faktakunskaperna om lamm
Jag inleder den andra lektionen med kort repetition av vad vi gjorde föregående lektion.
Del 2 – akti...