På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Säg till eleverna att ni under denna lektion ska lära om hur våra handlingar påverkar oss.
Skriv upp lektionsmålet på tavlan “Med hjälp av filmen och övningen “skrynkla pappret” få en ökad insikt i h...
Inled lektionen med filmen timglaset (varar i cirka en minut).
Innan du startar filmen säger du till eleverna att de skall sätta sig skönt, gärna blunda eller titta på sanden som rinner. Att de skall...
Välj själv om du enbart vill visa de två experimenten “Blandning” respektive “Lösning” som beskrivs nedan eller om du vill att eleverna ska göra dem.
I experimentet “Blandning” häller man strösocker o...
Säg till eleverna att ni under denna lektion ska lära om hur hjärnan fungerar.
Skriv upp lektionsmålet på tavlan “Med hjälp av förklaringsmodellen om hjärnan, lära om hur hjärnan fungerar, för att dä...
Inled lektionen med filmen timglaset (varar i cirka en minut, se nedan).
Innan du startar filmen säger du till eleverna att de skall sätta sig skönt, gärna blunda eller titta på sanden som rinner. Att...
Visa filmen “In i ringen i mitten” eller håll själv en liknande presentation.
Därefter är det dags för en EPA.
EPA är en metod som går ut på att eleverna först jobbar en stund Enskilt, däreft...
Titta och lyssna på musikvideon: Man gör rätt om man kan.
Titta därefter på filmen “In i ringen i mitten” eller håll själv en liknande presentation.
Det är dags för en EPA.
EPA är en metod s...