Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

174 träffar
Resursmaterial

Hopprepsduell

Hopprepsduell Gör så här   Lämplig plats: – Vad behövs: 2 st stolar, ett hopprep, 2 st koner.   Ta ut två stolar och ställ dem med ryggsidorna mot varandra. Lägg ett hopprep under stol...
Resursmaterial

21:an – basketlek

Spela 21:an, en enkel och rolig lek där alla kan vara med! 
Resursmaterial

Kasta gris

Kasta gris Gör så här   Lämplig plats: – Vad behövs: En boll   Deltagarna står i en ring och kastar en boll mellan sig. Det gäller att fånga bollen och inte tappa den. Skulle man tappa...
Resursmaterial

Läsning – Jag är … – dikt

En läsaktivtet som sammanfattar förståelsen av innehållet av texten och  som också kan fungera som diskussionsunderlag i grupp presenteras i detta resursmaterial.   Arbetsgång   Efter läst t...
Resursmaterial

Dansmatte – lägesord och likhetstecknets betydelse

Dansa matte - ett annorlunda sätt att få djupare förståelse för matematiska begrepp. Vi tränar vår kroppsuppfattning samt elevernas kreativitet, vi skapar rörelse i en stillasittande värld.
Resursmaterial

Terräng-frisbee

Terräng-Frisbee Om Terräng-frisbee   Lämplig plats: Bestäm hur banan ska gå. Det är roligt om det är lite träd, buskar eller lyktstolpar i vägen. Vad behövs: Frisbee   Terrängfrisbee går ut...
Resursmaterial

VENN-diagram

Ett VENN-diagram används för att göra jämförelser och tydliggöra likheter och skillnader. Det kan användas för att jämföra föremål, bilder, texter, personer, platser eller händelser samt begrepp inom natur- och samhällsorienterande ämnen och matematik.
Resursmaterial

VÖL-schema

Ett VÖL– schema kan användas vid uppstart av ett nytt arbetsområde eller inför läsande av en faktatext.
Resursmaterial

Cirkelmodellen

Cirkelmodellen är en stöttande arbetsmodell där man efter att ha byggt upp förförståelse gör gemensamma aktiviteter för att till sist låta eleven skriva på egen hand.
Resursmaterial

Sexfältare – ett stöd för skrivande av beskrivande texter

En sexfältare kan användas som stödstruktur när eleverna ska skriva beskrivande texter om exempelvis djur eller växter. I samband med att eleverna läser faktatexter, ser på film eller gör undersökningar samlar de ämnesspecifika begrepp inom de olika fälten.