Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

28 träffar
Resursmaterial

Den transatlantiska slavhandeln, afrofobi och antirasism

I den här resursen kan du börja diskussioner om rasism genom ett kort klipp och tillhörande reflektionsfrågor. Resursen tipsar också om boken "Anti-rasistisk" handbok som nu finns på alla Malmös skolbibliotek. Resursen innehåller också en lärarguide på engelska med förslag på hur du kan jobba med boken.
Resursmaterial

Programmering med NAO

Det här resursmaterialet innehåller en lektionsplanering med användning av roboten NAO, vilken har en inbyggd AI (artificiell intelligens). Genom arbete med NAO kan eleverna på ett lustfyllt sätt erövra kunskaper i digitaliseringens påverkan på samhället, AI och programmering. Lektionen med NAO inleds med ett samtal om robotar och AI samt hur det kommer att se ut i framtiden med tanke på det ständigt utvecklande digitala samhället. Därefter pratas det kort om programmeringens begrepp. Vidare arbetar eleverna i grupper och programmerar roboten NAO. Lågstadieelever lär känna NAO och programmerar denna via kort. Elever på mellanstadiet programmerar roboten via kort eller via programmet "Choreographe" i datorer. Undervisning med hjälp av NAO är väldigt uppskattad av eleverna. Med hjälp av roboten NAO erbjuds ett roligt och spännande sätt att introducera programmering för eleverna.
Lektion

9. EXAM – FOCUS ON LANGUAGE

Välj valfri examinationsform i digiexam eller liknande. Håll fokus på språket.
Lektion

8. AFTER READING: ”ABRAHAM TESTED”

After reading the novel read ”Abraham Tested” and discuss. The parallels between the passage and the novel are pretty clear. Discussion of the question: What motivates our actions? How do...
Lektion

7. PREPARED DISCUSSIONS

The first part of the novel is devoted to a depiction of Igbo culture. Keep notes in which you identify your own culture’s equivalent to each Igbo folkway, discovering affinities as well as difference...
Lektion

6. ”SHOOTING AN ELEPHANT” BY GEORGE ORWELL

This text offers a different perspective on imperialism, colonialism, and the consequences of each. The speaker in this story offers a good counterpoint to Okonkwo and forces students to address the q...
Lektion

5. ”THE SECOND COMING” BY WILLIAM BUTLER YEATS

During- Reading Activities: Introduce this text around chapter 6 or 7. “The Second Coming” by William Butler Yeats Read the epigraph at the front of the text and ask students to make predictions abou...
Lektion

4. EXCERPT FROM HEART OF DARKNESS BY JOSEPH CONRAD

After reading Achebe’s obituary, I explain to students that before Achebe wrote his novel, Polish author Joseph Conrad wrote Heart of Darkness, a short novel or novella about a white man named Marlow...
Lektion

3. ACHEBE´S OBITUARY

3. Read Achebe’s obituary.  Select passages carefully, this obituary does include spoilers for the novel …
Lektion

2. WHAT DO YOU KNOW ABOUT NIGERIA? (PRE-READING ACTIVITIES)

While reading Things Fall Apart, we will also focus on the country Nigeria itself which comes to life in the novel. Nigeria is often referred to as the ”Giant of Africa”, owing to its larg...