Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

86 träffar

KORTLEK MED RÄTTIGHETER

Under ”Se mer” hittar du kortleken med barnens rättigheter att skriva ut.

Experiment: Lufttryck

Efter att ni läst kapitel 3, samtala med eleverna om experimenten: Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte? Kan de återberätta experimenten? Låt eleverna göra experimentet so...

Experiment: Vattnets ytspänning

Efter att ni läst kapitel 1, samtala med eleverna om experimentet: Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte? Kan de återberätta experimentet? Låt eleverna göra experimentet i...

Vänskap och relationer: Samtal om vänskap

Efter att ni läst kapitel 1, samtala med eleverna om Antons kompis: Kommer de ihåg vad han heter? Kan de återberätta samtalet? Fortsätt därefter att prata om vänskap: Hur är en bra vän? Vad säger o...

Kreativitet och skojigheter: Schyssta pinsamheter

Efter att ni läst kapitel 1, samtala med eleverna om pinsamheten som Anton råkade ut för: Kan de återberätta pinsamheten? Kan du som lärare bjuda på en schysst pinsamhet som du själv, eller någon du...

Experiment: Vattnets kretslopp

Efter att ni läst kapitel 2, samtala med eleverna om experimentet: Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte? Kan de återberätta experimentet? Har de själva sett detta hända på...

Vänskap och relationer: Samtal om att bli kär

Efter att ni läst kapitel 2, samtala med eleverna om tjejen Anton är lite kär i: Kommer de ihåg vad hon heter? Kan de återberätta hans tankar om henne? Fortsätt därefter att prata om att bli kär: H...

Kreativitet och skojigheter: Egna pinsamheter

Efter att ni läst kapitel 2, samtala med eleverna om pinsamheten som Anton råkade ut för: Kan de återberätta pinsamheten? Fortsätt därefter att prata om pinsamheter: Har de själva råkat ut för en?...

Vänskap och relationer: Klassfest

Efter att ni läst kapitel 3, samtala med eleverna om inbjudningskortet Anton fick: Kommer de ihåg vad tjejen Anton är kär i heter? Kan de beskriva känslan Anton fick när han läste kortet? En av poän...

Lekar och aktiviteter

Efter att ni läst kapitel 4, samtala med eleverna om de olika lekar och aktiviteter som Anton beskriver: Kan de återberätta aktiviteterna? Vem i Antons klass brukar göra vad? Vilka gör de tillsammans...