På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Efter att ni läst kapitel 9, samtala med eleverna om drömmar:
Brukar de komma ihåg vad de drömmer om när de sover?
Prata om roliga drömmar och läskiga drömmar, vad är vanligast?
Prata om dagdrömmar....
Efter att ni läst kapitel 9, samtala med eleverna om boken och alla övningar ni gjort:
Vad kommer de särskilt ihåg från boken?
Vilka övningar om vänskap och relationer minns de?
Vad har varit allra r...
Efter att ni läst kapitel 3, samtala med eleverna om experimenten:
Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte?
Kan de återberätta experimenten?
Låt eleverna göra experimentet so...
Efter att ni läst kapitel 1, samtala med eleverna om experimentet:
Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte?
Kan de återberätta experimentet?
Låt eleverna göra experimentet i...
Efter att ni läst kapitel 1, samtala med eleverna om Antons kompis:
Kommer de ihåg vad han heter?
Kan de återberätta samtalet?
Fortsätt därefter att prata om vänskap:
Hur är en bra vän?
Vad säger o...
Efter att ni läst kapitel 1, samtala med eleverna om pinsamheten som Anton råkade ut för:
Kan de återberätta pinsamheten?
Kan du som lärare bjuda på en schysst pinsamhet som du själv, eller någon du...
Efter att ni läst kapitel 2, samtala med eleverna om tjejen Anton är lite kär i:
Kommer de ihåg vad hon heter?
Kan de återberätta hans tankar om henne?
Fortsätt därefter att prata om att bli kär:
H...
Efter att ni läst kapitel 2, samtala med eleverna om pinsamheten som Anton råkade ut för:
Kan de återberätta pinsamheten?
Fortsätt därefter att prata om pinsamheter:
Har de själva råkat ut för en?...