Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

93 träffar

Experiment: Kemisk reaktion

Efter att ni läst kapitel 8, samtala med eleverna om experimentet: Kommer de ihåg vilket experiment Emmas pappa visar? Kan de återberätta experimentet? Titta på filmen med sången Matspjälkningsappar...

Vänskap och relationer: Dans

Efter att ni läst kapitel 8, samtala med eleverna om att dansa: Vad tänker Anton om att dansa? Vad tycker ni själva om att dansa? Samtala med eleverna om att man kan dansa av olika anledningar, till...

Kreativitet och skojigheter: Roliga historier

Efter att ni läst kapitel 8, samtala med eleverna om vitsar: Kommer de ihåg vitsen som Mackan berättar? Har de hört den förut? Är det någon i klassen som kan någon mer historia om Bellman? Kan de and...

Vänskap och relationer: Drömmar

Efter att ni läst kapitel 9, samtala med eleverna om drömmar: Brukar de komma ihåg vad de drömmer om när de sover? Prata om roliga drömmar och läskiga drömmar, vad är vanligast? Prata om dagdrömmar....

Kreativitet och skojigheter: Lärorikt och roligast

Efter att ni läst kapitel 9, samtala med eleverna om boken och alla övningar ni gjort: Vad kommer de särskilt ihåg från boken? Vilka övningar om vänskap och relationer minns de? Vad har varit allra r...

Filer och länkar

Under ”Se mer” hittar du filer som du kan ladda ner till ditt Classroom.

Kortlek med rättigheter

Under ”Se mer” hittar du kortleken med barnens rättigheter att skriva ut.

Vänskap och relationer: Utflykt

Efter att ni läst kapitel 6, samtala med eleverna om utflykten som Anton och Emma är på: Vad minns de av utflykten: vem är med och vad gör de? Kan de återberätta vad Anton och Emma pratar om? En av...

Kreativitet och skojigheter: Egna pinsamheter

Efter att ni läst kapitel 2, samtala med eleverna om pinsamheten som Anton råkade ut för: Kan de återberätta pinsamheten? Fortsätt därefter att prata om pinsamheter: Har de själva råkat ut för en?...

Experiment: Vattnets ytspänning

Efter att ni läst kapitel 1, samtala med eleverna om experimentet: Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte? Kan de återberätta experimentet? Låt eleverna göra experimentet i...