På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Efter att ni läst kapitel 4, samtala med eleverna om de olika lekar och aktiviteter som Anton beskriver:
Kan de återberätta aktiviteterna?
Vem i Antons klass brukar göra vad?
Vilka gör de tillsammans...
Efter att ni läst kapitel 5, samtala med eleverna om dikten Anton hittade på:
Kan de återberätta den?
Fortsätt därefter att prata om dikter:
Har någon skrivit en dikt tidigare?
Kanske någon vill sä...
Efter att ni läst kapitel 5, samtala med eleverna om incidenten på rasten:
Kommer de ihåg vad som hände?
Samtala om att denna incident/pinsamhet inte var schysst?
Titta på filmen ”Skrynkla pappret”....
Efter att ni läst kapitel 5, samtala med eleverna om experimentet:
Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte?
Kan de återberätta experimentet?
Låt eleverna göra experimentet i...
Efter att ni läst kapitel 3, samtala med eleverna om inbjudningskortet Anton fick:
Kommer de ihåg vad tjejen Anton är kär i heter?
Kan de beskriva känslan Anton fick när han läste kortet?
En av poän...
Efter att ni läst kapitel 4, samtala med eleverna om vikten av att kunna samarbeta:
Anton samarbetade med Emma. Vad gjorde de?
Kan de återberätta vad de samarbetade om?
Fortsätt därefter med samarbe...
Efter att ni läst kapitel 4, samtala med eleverna om experimentet:
Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte?
Kan de återberätta experimentet?
Låt eleverna göra experimentet i...
Efter att ni läst kapitel 3, samtala med eleverna om Antons gosedjur:
Kommer de ihåg namnet?
När fick han nallen?
Vad mer får man veta om hans gosedjur?
Fortsätt därefter att prata med eleverna om d...