Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

58 träffar

Kreativitet och skojigheter: Schyssta pinsamheter

Efter att ni läst kapitel 1, samtala med eleverna om pinsamheten som Anton råkade ut för: Kan de återberätta pinsamheten? Kan du som lärare bjuda på en schysst pinsamhet som du själv, eller någon du...

Vänskap och relationer: Samtal om att bli kär

Efter att ni läst kapitel 2, samtala med eleverna om tjejen Anton är lite kär i: Kommer de ihåg vad hon heter? Kan de återberätta hans tankar om henne? Fortsätt därefter att prata om att bli kär: H...

Experiment: Vattnets kretslopp

Efter att ni läst kapitel 2, samtala med eleverna om experimentet: Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte? Kan de återberätta experimentet? Har de själva sett detta hända på...

Experiment: Lufttryck

Efter att ni läst kapitel 3, samtala med eleverna om experimenten: Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte? Kan de återberätta experimenten? Låt eleverna göra experimentet so...

Vänskap och relationer: Klassfest

Efter att ni läst kapitel 3, samtala med eleverna om inbjudningskortet Anton fick: Kommer de ihåg vad tjejen Anton är kär i heter? Kan de beskriva känslan Anton fick när han läste kortet? En av poän...

Kreativitet och skojigheter: Favoritsaker

Efter att ni läst kapitel 3, samtala med eleverna om Antons gosedjur: Kommer de ihåg namnet? När fick han nallen? Vad mer får man veta om hans gosedjur? Fortsätt därefter att prata med eleverna om d...

Experiment: Blodomloppet

Efter att ni läst kapitel 4, samtala med eleverna om experimentet: Kommer de ihåg vilket naturvetenskapligt fenomen Anton upptäckte? Kan de återberätta experimentet? Låt eleverna göra experimentet i...

Vänskap och relationer: Att samarbeta – Mötas på mitten

Efter att ni läst kapitel 4, samtala med eleverna om vikten av att kunna samarbeta: Anton samarbetade med Emma. Vad gjorde de? Kan de återberätta vad de samarbetade om? Fortsätt därefter med samarbe...