Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

95 träffar
Lektion

Arbeta kollegialt med Hitta språket

Arbeta kollegialt med ”Hitta språket” Arbetsgången är indelad i två delar.  Del 1: handlar om samsyn kring arbetet med ”Hitta språket” och är bra att starta med.  Del 2: handla...
Lektion

Lektion 5

Lektion 5 Den avslutande lektionen består av tre delar.    Del 1 Var och en redovisar muntligt sin presentation om temat och lämnar in skriftliga beskrivande texten. Eleverna som ritade, berätta...
Lektion

Lektion 4

Lektion 4 Det här är den näst sista lektionen i temat och den består av två delar.    Del 1 Vi inleder lektionen genom att eleverna delar med sig av sina kunskaper med hela klassen/gruppen om de...
Lektion

2. Att skapa ett fungerande presentationstekniskt hjälpmedel

Syftet med lektionen är att få eleverna att fundera över vad man ska tänka på när man skapar en Power Point. Syftet är också att de ska lära genom att göra: att skapa en fungerande Power Point utifrån...
Lektion

3. Att presentera en digital presentation

Syftet med lektionen är att eleverna ska presentera och sätta ord på hur de har tänkt och gjort i sin uppdaterade digitala presentation: ”Från kass till klass”. Eleverna får också prova på...
Lektion

Lektion 3

LEKTION 3 Den här lektionen består av 3 delar och de får förbereda en intervju med sina föräldrar.    Del 1 Vi inleder lektionen med kort genomgång av läxan genom muntligt förhör i hela klassen/...
Lektion

Lektion 2

Lektion 2 Den här lektionen består av två delar och avslutas med en läxa.    Del 1 Inled lektionen med en kort återkoppling till föregående lektion och sammanställningen av informationen som ele...
Lektion

Anteckningsteknik

God anteckningsteknik gynnar studieresultaten. Därför tog vi fram en lektion som syftar till att ge elever en bra anteckningsmetod (Cornellmetoden) samt att visa fördelarna med att anteckna för hand....
Lektion

Antirasistiskt monument – ungas delaktighet och uttryck i det offentliga Rrummet

Arbete pågår med arbetsområdet kommer under 2025
Modul

5. Teoretiska modeller och grundläggande begrepp

Att undervisa utifrån ett språk- och kunskapsutvecklande förhållningssätt är aldrig ett avslutat projekt. Istället handlar det om en ständigt pågående process och ett medvetet förhållningssätt till ku...