På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
TEMAT ”SPRÅKBRUK” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN:
Kommentarer om kommentarer
Prata med emojis
I det här området synliggörs vilka emojis eleverna främst använder när de kommunicerar med varan...
TEMAT ”SPRÅKBRUK” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN:
Kommentarer om kommentarer
Prata med emojis
I det här området möter eleverna kommentarer som är vanligt förekommande på nätet. De får själva...
TEMAT ”MIN DIGITALA VARDAG” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN:
Värdegrund och sociala medier
Kärlek och hat på sociala medier
I det här området reflekterar eleverna över hur deras eget mående p...
TEMAT ”MIN DIGITALA VARDAG” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN:
Värdegrund och sociala medier
Kärlek och hat på sociala medier
I det här området pratar eleverna med varandra om sociala medier. ...
Sagor kan användas till mycket, men vilka sagor har lästs och vad kommer eleverna ihåg om dem? Med hjälp av boken "Min kära lilla sagobok" av Anita Jeram skapar klassen tillsammans en egen sagoskog.
Dagens elever lever i ett alltmer digitaliserat samhälle och därför är regeringens beslut om förändringar i regeringens styrdokument för grundkole-, gymnasie, och vuxenutbildningen fortfarande högaktu...
5. Förmultningsplankan
A) Genom att samla olika saker av olika material och fundera över vad som händer vid nedbrytning kan eleverna förstå att olika material har olika nedbrytningstider. Gå ut och sa...
4. Fem steg till jord
A) Gå ut till ett område där det finns mycket träd och buskar. Detta är en övning där eleverna ska leta efter löv i olika nedbrytningsstadier. Gör övningen Fem steg till jord. Ka...