Jag har i mitt didaktiska upplägg utgått från det centrala ämnesinnehållet i respektive samhällskunskaps kurs. De olika momenten med tillhörande nyckelbegrepp har, med något undantag, fått var sin int...
Detta avsnitt i Biologi 1 sammanfattas och presenteras i en YouTube-film och i en Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De...
Jag har i mitt didaktiska upplägg utgått från det centrala ämnesinnehållet i respektive historiekurs. De olika momentens nyckelbegrepp har, med något undantag, fått var sin introducerande video med ti...
Jag har i mitt didaktiska upplägg utgått från det centrala ämnesinnehållet i respektive historiekurs. De olika momentens nyckelbegrepp har, med något undantag, fått var sin introducerande video med ti...
Konprick är en medryckande och högintensiv aktivitet som tränar både precision och samarbete. Aktivitetens utformning gör att alla elever kan vara delaktiga under hela passet utan avbrott och väntetid...
Under denna lektion ska eleverna få reflektera över några frågor för att få igång deras tankeprocess kring just kläder. Varför bär vi kläder? Hur gör man kläder? Vem köper kläderna som de bär?
Elevern...
Nu när eleverna vet hur man gör tyg idag så ska de resa 500 år tillbaka i tiden för att se hur mode och kläder förändrats över tid.
Syftet med detta är att få dem att inse hur annorlunda man klädde s...
Under denna lektion ska eleverna få lära sig mer om textilindustrins baksida genom en presentation som tar upp triangelhandeln, arbetsförhållanden för dem som syr våra kläder idag samt hur textilindus...
Syftet med denna lektion är att introducera, befästa och fördjupa elevernas kunskap om Agenda 2030 samt få dem att inse att de själva kan påverka världen vi lever i. FN:s Agenda 2030 och de 17 Globala...