Kollektivkamraten Britney har (troligtvis?) bestämt sig för att lämna kollektivet hon har bott i i många år och den (potentiellt?) stundande flytten tvingar kollektivet att handskas med en massa komp...
Detta är andra resursen som introducerar ColabTurtle som ett sätt att arbeta med Python 3 i matematikundervisningen. Resursen är framförallt tänkt för dig som undervisar årskurserna 7-9 samt åk 1 på g...
Turtle är en populär modul i Python som möjliggör enkel grafisk programmering. Det kan användas för att bekanta sig med egenskaper för geometriska objekt såväl som en introduktion till sekventiell programmering. Vill du som pedagog komma igång med Turtle-programmering i Google Colab kan du använda denna instruktion som start för dig och dina elever.
I den här resursen presenteras ett flertal grammatiska moment i franska som kan användas både som genomgång och senare för repetition för alla som läser franska oavsett ålder.
Ta del av 21 vanliga och viktiga ord som har med en rättegång att göra. Orden hittar du i ett dokumentet som du såklart kan importera till ditt Classroom.
I den här resursen delar spanskläraren Adriana Sturesson med sig av ett smörgåsbord av förslag på vad du som vikarie kan göra på en lektion i spanska. Perfekt för lektioner där man får hoppa in och inte har en lektionsplanering att följa.
Nobelpriset i Fred är ett prestigefyllt pris med lite annorlunda bakgrund än de övriga prisen. Det hanteras nämligen av Norge som vid tiden för Alfred Nobels död var i union med Sverige. Till skillnad från övriga nobelpris kan även organisationer och inte bara personer tilldelas fredspriset. Här följer en lektion om Nobelpriset i fred.
Judiskt kunskapscenter i Malmö synagoga tar emot bokade besök till både visningar och workshops med syftet att öka kunskapen om judisk kultur och historia, judiskt liv samt att motverka antisemitism. Här hittar du lärarhandledningar till de olika program du kan besöka på Judiskt kunskapscenter.
I denna resurs finns en lärarhandledning till filmen "Masel Tov Cocktail" – en film som rör kontemporär judisk identitet och antisemitism. I handledningen finns texter som kan vara grunden till en genomgång med eleverna samt specifika referenser till filmen för dig som lärare. Handledningen innehåller även övningar för eleverna att arbeta med efter filmvisningen.
I den här resursen får du en guidning om hur du kan samtala med elever för att de ska bli medvetna om sin situation och sitt agerande för att jobba mot en förändring – allt för må bättre och för att få motivation och ork att lära.