Ett moment i vilket du som lärare bestämmer examinationsformerna tillsammans med eleverna.
Förbered
Förbered momentet innan lektionen börjar genom att själv bestämma hur långt arbetsområdet/projektet...
Ett moment i vilket du som lärare går igenom arbetsområdet och den pedagogiska planeringen.
Gå igenom den pedagogiska planeringen. Lägg särskild vikt vid vad som faktiskt ska göras under arbetsområde...
Ett moment i vilket du som lärare introducerar arbetsområdet genom att kasta klassen rakt in i en övning som förhoppningsvis får dem att börja tänka på spel och hur spel är konstruerade.
Förbered
För...
Arbetsområdets sista moment.
Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet. Vad har varit bra och vad kan göras bättre till nästa gång?
Använd bifogat formulär eller använd en egen utvärderings...
Arbetsområdets sista moment.
Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet.
Vad har varit bra och vad kan göras bättre till nästa gång?
Använd bifogat formulär eller använd en egen utvärderingsmetod s...
Ett moment i vilket du som lärare repeterar grunderna i källkritik för eleverna.
Förbered
Förbered genom att själv repetera stoffet och genom att plocka fram lämpliga länkar, texter och/eller exempel...
Ett moment i vilket du som lärare hjälper eleverna att repetera och sammanfatta det ni pratat om.
Förbered
Förbered momentet genom att själv repetera och sammanfatta i en form som fungerar för dig. O...
Ett moment i vilket vi försöker bena ut när det faktiskt är rimligt att känna tillit
Förbered
Förbered momentet genom att sätta dig in i stoffet och fundera på om du kanske kan bidra med fler konkret...
Ett moment i vilket eleverna får hjälpa till att definiera när vi kan veta att något är sant och känna tillit till det.
Förbered
Förbered momentet genom att koppla tillbaka till förra momentet och se...
Så när är det läge att från skolans sida bjuda in för att höra den ”andra sidan” av en fråga (för nyansens skull) och när är det läge att bara avfärda något som helt irrelevant och inte vä...