Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

472 träffar
Moment

Examinationsformer

Ett moment i vilket du som lärare bestämmer examinationsformerna tillsammans med eleverna. Förbered Förbered momentet innan lektionen börjar genom att själv bestämma hur långt arbetsområdet/projektet...
Moment

Genomgång av arbetsområde och pedagogiska planering

Ett moment i vilket du som lärare går igenom arbetsområdet och den pedagogiska planeringen. Gå igenom den pedagogiska planeringen. Lägg särskild vikt vid vad som faktiskt ska göras under arbetsområde...
Moment

Kan ni slå mig i femtonspel?

Ett moment i vilket du som lärare introducerar arbetsområdet genom att kasta klassen rakt in i en övning som förhoppningsvis får dem att börja tänka på spel och hur spel är konstruerade.  Förbered För...
Moment

Utvärdering av ”Jag får spel!”

Arbetsområdets sista moment.   Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet. Vad har varit bra och vad kan göras bättre till nästa gång? Använd bifogat formulär eller använd en egen utvärderings...
Moment

Utvärdering

Arbetsområdets sista moment. Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet. Vad har varit bra och vad kan göras bättre till nästa gång? Använd bifogat formulär eller använd en egen utvärderingsmetod s...
Moment

Repetition i källkritik

Ett moment i vilket du som lärare repeterar grunderna i källkritik för eleverna. Förbered Förbered genom att själv repetera stoffet och genom att plocka fram lämpliga länkar, texter och/eller exempel...
Moment

Sammanfatta och repetera

Ett moment i vilket du som lärare hjälper eleverna att repetera och sammanfatta det ni pratat om. Förbered Förbered momentet genom att själv repetera och sammanfatta i en form som fungerar för dig. O...
Moment

När är det rimligt att känna tillit?

Ett moment i vilket vi försöker bena ut när det faktiskt är rimligt att känna tillit Förbered Förbered momentet genom att sätta dig in i stoffet och fundera på om du kanske kan bidra med fler konkret...
Moment

När vet vi att något är sant?

Ett moment i vilket eleverna får hjälpa till att definiera när vi kan veta att något är sant och känna tillit till det. Förbered Förbered momentet genom att koppla tillbaka till förra momentet och se...
Moment

Lyssna eller avfärda?

Så när är det läge att från skolans sida bjuda in för att höra den ”andra sidan” av en fråga (för nyansens skull) och när är det läge att bara avfärda något som helt irrelevant och inte vä...