Eleverna som blir klara tidigt med sin diskussion och sin reflektionstext behöver ha något annat att göra under tiden övriga elever blir klara. Antingen kan du ge dem en tjuvstart på ert nästa arbetso...
Diskussion
Låt korten ligga framme på bordet med baksidan upp. En elev börjar att lyfta på ett kort, läser påståendet och ger sitt eget svar, därefter fortsätter gruppen diskutera påståendet.
Du bestä...
Elever ska i form av EPA (enskild, par, alla) reflektera kring vad som gör en framgångsrik språkinlärare. Dokumentera deras förslag så att de är lättåtkomliga för alla.
Projicera sedan följande PDF....
Fråga eleverna om någon lyssnat mer på några låtar i spellistan på Youtube ni gjorde förra lektionen. Färska upp deras minne genom att spela några sekunder av låtarna. Tillägg nya låtar om de har hitt...
Arbetsområdets sista moment. Dags för eleverna att utvärdera arbetsområdet.
Förbered
Förbered momentet innan lektionen genom att ta fram eventuella formulär för utvärdering som du vill använda,...
Det är nu dags för vernissage!
Samtliga i gruppen ska få ta del av den konst som nu är exponerad. Det är viktigt att låta detta moment får ta sin tid, så att eleverna ges utrymme för reflektion. De s...
Det är nu dags att förbereda utställningen.
Se till så att varje elev i den mån det går själv får placera ut sitt verk.
Förslag på att förbereda:
Tejp, häftmassa, hålslagare och tråd, fästkudda...
Eleverna ska fortsätta arbetet med sitt konstverk.
Målet är att de ska färdigställa arbetet i det här momentet.
För de som är färdiga går det bra att förbereda inför den slutgiltiga expositionen. Så s...