När vet jag, när tror jag och när tycker jag, är en enkel övning att använda i mellanstadiet eller i högstadiets första år för att etablera skillnaden mellan det i skolan ständigt återkommande vetande...
Hur samlar vi den kollektiva intelligensen på vår skola? Hur kan vi använda vår samlade kompetens i syfte att höja måluppfyllelsen och gå från ett mer individfokus till att öka arbetet med grupp och organisation?
En resurs med tips på läsning om Förintelsen och Andra världskriget. Alla böcker finns tillgängliga via din dator på olika sätt. Du kan också fråga personalen på ditt närmaste skolbibliotek efter titlarna.
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.
Sedan 1977 är den 8 mars en officiell dag som heter "Internationella kvinnodagen". Dagen uppmärksammar ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen. Dagen instiftades dock redan 1910 med syftet att lyfta kraven på kvinnliga rättigheter och framförallt rösträtt.
Platon är ett internationellt projekt inom ramen för ”Erasmus”. I projektet medverkar Portugal, Spanien, Grekland och Sverige. Sveriges medverkan utgår från ”Malmö stad och Pedagogis...
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges ex...
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges ex...
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.
Den här resursen tydliggör de språkliga krav som ställs på olika texttyper. Först presenteras ett textexempel och därefter bryts texten ned utifrån syfte, struktur och språkliga drag. Slutligen ges exempel på arbetsgång enligt cirkelmodellen.