På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
– Vilken snygg tröja du har!
– Tack! Visst är den fin!
– Verkligen! Var har du fått den ifrån?
– Jag köpte den i den nya affärer runt hörnet. Du vet den som säljer snygga kläde...
I denna lärarhandledning lyfts exempel kring:
Naturvetenskapliga fenomen och experiment
Språkutvecklande övningar och läsförståelse
Övningar som tränar grundläggande värden som anges i kapitel 1 och...
Detta arbetsområdet riktar sig till dig som arbetar med eller vill arbeta med Kooperativt Lärande. Här får du veta vad Kooperativt Lärande handlar om och ta del av såväl syftet som olika strukturer samt lektionsplaneringar från pedagoger i Malmö Stad.
Här följer temat ”Skolgång i hemlandet i jämförelse med Sverige” som bygger på fem olika lektioner (à 60 min) som du hittar längre ner på sidan.
Undervisningen ska ge eleverna förutsättningar att utv...
I detta arbetsområde beskrivs fyra fysiklektioner som kan utföras på en gradäng. Det går lika bra att göra övningarna på en traditionell lekplats. Övningarna handlar om tyngdpunkt, krafter och friktio...
Luft finns över allt, men hur får vi syn på att det är något?
Att arbeta med att synliggöra luft, att det är något och att det väger, kan göras var som helst. I det här arbetet får eleverna se och kän...
Forntiden är en lång tidsperiod med många omvälvande förändringar i landskapet och för människorna. Det är ett omfattande och intressant arbetsområde att ta sig an.
I detta arbetsområde beskrivs fyra biologilektioner kring ekologi. Övningarna görs med fördel utomhus. Eleverna kommer att få göra ekoburkar, dramatisera fotosyntesen samt tillverka bladpress och regnmätare.
Under arbetet med näringskedjor kommer ni under 5 lektioner att lära om djurs och växters livscykler. Hur djur och växter kan sorteras och grupperas samt om enkla näringskedjor.
I det här arbetsområdet kommer dina elever att lära sig hur man identifierar riskfyllda platser. Eleverna kommer att lära sig använda ord, begrepp och trafikregler. De kommer att använda närmiljön för att identifiera riskfyllda platser samt diskutera och träna på ett säkert beteende.