Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

477 träffar

Vitlöksodling

Vitlöksodlingen För att kunna resonera med eleverna i klassrummet efter en övning utomhus är det bra om de övningar som genomförs dokumenteras i bild. I bilderna kan eleverna känna igen situationerna,...

Oregelbundna figurer

5. Oregelbundna figurer Diskutera med eleverna om de känner till någon areaenhet. Utgå sedan från 1 kvadratcentimeter. Låt eleverna rita och klippa ut kvadratcentimetrar. Vilket löv har störst area?...

Från oregelbundna former till månghörningar

4. Från oregelbundna former till månghörningar Jobba med dokumentet Vilken yta är störst. Här förs en diskussion kring hur man kan avgöra vilken yta som är störst och hur man kan mäta det. Om man har...

Oregelbundna former

3. Oregelbundna former Arbeta utifrån beskrivningen i dokumentet Att se area med naturföremål som hjälp. Här får eleverna mäta ytors storlek med naturföremål och uppskatta föremåls area.

Mäta sträckor och omkrets i verkligheten och digitalt

2. Mäta sträckor och omkrets i verkligheten och digitalt Titta tillsammans på skolans område och omgivningar i en digital karta tillexempel.  www.malmo.se/pedagogiskakartor Titta på och diskutera vil...

Att mäta omkrets

1. Att mäta omkrets 1. Den här delen handlar om frågan: Vad är omkrets? Plocka fram olika sorters föremål som eleverna ska jämföra omkretsen av. Med hjälp av garn mäter eleverna föremålets omkrets. De...

Nutida måttenheter – en decimeter

Nutida måttenheter – en decimeter För att kunna resonera med eleverna i klassrummet efter en övning utomhus är det bra om de övningar som genomförs dokumenteras i bild. I bilderna kan eleverna k...

Nutida måttenheter – en meter

Nutida måttenheter – en meter För att kunna resonera med eleverna i klassrummet efter en övning utomhus är det bra om de övningar som genomförs dokumenteras i bild. I bilderna kan eleverna känna...

Äldre måttenheter och måttverktyg

Äldre måttenheter och måttverktyg För att kunna resonera med eleverna i klassrummet efter en övning utomhus är det bra om de övningar som genomförs dokumenteras i bild. I bilderna kan eleverna känna i...

Längst

Längst För att kunna resonera med eleverna i klassrummet efter en övning utomhus är det bra om de övningar som genomförs dokumenteras i bild. I bilderna kan eleverna känna igen situationerna, resonema...