Nu får eleverna chansen att träna inför deras muntliga presentationen. De ska högläsa för varandra, ge kamratrespons och högläsa för dig så att du kan hjälpa dem med deras uttal. De kan även spela in...
Eleverna ska nu hålla i sina presentationer. Den efterlängtade musikaliska resan börjar nu! Vilka nya artister kommer ni upptäcka och finns de att följa på sociala medier? Snart får era frågor svar!...
Klassen ska ännu en gång använda sig av modellen för hörförståelse i sju steg som de redan använt en gång tidigare (lektion 3, moment 1) för att förstå låten som de röstar fram som klassens mest uppsk...
Under denna lektion ska eleverna lära sig att sjunga låten. Ni tränar uttal och tränar ihop. Beroende på elevernas inställning kan ni välja att sjunga för er själva, ha en publik och uppträda på t.ex...
Förberedelser:
Klassrummet ni använder under arbetsområdet bör ha projiceringsmöjligheter och arbetet förenklas av att alla elever har tillgång till egna datorer, surfplattor eller smartphones.
Under...
Dags att utvärdera arbetsområdet!
Ta fram eventuella formulär för utvärdering som ni brukar använda på skolan. Använd er gärna av ett utvärderingsdokument. Det finns bifogat i momentet.
Under lektionen ska ni repetera musikbegrepp, ha ett geografiskt inslag där ni ser vilka länder som är musikaliskt representerade och ge eleverna en chans att sätta igång med att formulera sin present...
Under denna lektion ska elevernas introduceras i lite forskningsresultat. De ska själva få reflektera kring vad som gör en framgångsrik språkinlärare och jämföra sina förslag med vad några forskare ko...
Denna lektion är en lektion i SO där ni kommer att prata om varför man pratar målspråket i olika länder. Ni kommer att prata om kolonialismen och imperialismen och dess konsekvenser och snabbt prata o...
Under denna lektion sker detektivarbetet. Med hjälp av listan med länder där man pratar målspråket ska eleverna nu försöka hitta topplistor på nätet för att hitta namn på aktuella artister och en låt...