På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Nedan finner du presentationen med genomgång, exempel och uppgifter.
Mål med träff 7
Att kunna skiva egendefinierade funktioner
Att kunna använda enkel grafik
PRESENTATION TRÄFF 7
KÖREXEMPEL TRÄFF 7...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 9
Att fundera på vad undervisning i matematik med programmering innebär
Att få planera en matematiklektion innehållande progr...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 10
Att få information om hur man kan hantera programmering med elever som inte inte lärt sig programmera i grundskolan
Att få...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 11
Att planera en matematiklektion innehållande programmering för elever som kan programmera och för de elever som inte kan p...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 12
Att presentera sin examensuppgift
Att fundera på hur man går vidare med programmering i matematikundervisningen
PRESENTAT...
Den tredje lektionen består av två moment. Under lektionen kommer eleverna att arbeta mer med instruktioner. Eleverna kommer att få öva på att ge varandra instruktioner och ni kommer att märka att det...
Under första lektionen kommer du att introducera begreppet ”programmering” för dina elever. Eleverna kommer även att bekanta sig med begreppen ”instruktion” och ”algoritm...