Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

296 träffar
Moment

Karusellen

Syftet med Karusellen: Karusellen är en struktur som kan användas för att aktivera och fördjupa elevers förståelse. Strukturen möjliggör såväl kunskaps- som tankeutbyte. Strukturen kan användas när de...
Moment

Mötas i mitten

Syftet med ”Mötas i mitten” ”Mötas i mitten” är en struktur där eleverna, kombinerat med att de tränar sina tankeförmågor, utvecklar sina kommunikativa och sociala förmågor. &#...
Moment

Träslöjd åk 4-6

Nenad Videsvall är förstelärare på Nydalaskolan. Här delar han med sig av ett exempel på hur du kan använda Kooperativt Lärande i träslöjd. Alla de fetade orden finns förklarade under antingen lektion...
Moment

Mall för mötas i mitten

Under ”Se mer” finner du en bifogad mall att använda för strukturen ”mötas i mitten”
Moment

Mall för T-kort

Under ”Se mer” finner du en bifogad mall att använda när du arbetar med T-kort.
Moment

Mall för Y-kort

Under ”Se mer” finner du en bifogad mall att använda när du arbetar med Y-kort.
Moment

Mall alla analog lektionreflektion kring kooperativt lärande

Under ”Se mer” finner du en bifogad mall att när du vill skriva en lektionsreflektion för hand.
Moment

Mall digital lektionreflektion Kooperativt lärande

Under ”Se mer” finner du en mall att använda för att göra digitala lektionsreflektioner kring Kooperativt Lärande.
Moment

Religion åk 5

Sofie Nilsson, förstelärare på Rosengårdsskolan, har under en lektion i religion använt två strukturer för att eleverna tillsammans ska träna sig på att kunna förklara ord och begrepp inom området Eti...
Moment

Hör vi ihop

Syfte ”Hör vi ihop” Hör vi ihop är en struktur där alla elever är aktiva samtidigt. Momentet kräver lite utrymme eftersom eleverna rör sig runt i klassrummet, en idé kan vara att prova att...