Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

103 träffar

Lektion 3: Instruktioner

Den tredje lektionen består av två moment. Under lektionen kommer eleverna att arbeta mer med instruktioner. Eleverna kommer att få öva på att ge varandra instruktioner och ni kommer att märka att det...

Pedagogiska pauser (small)

Här hittar du Brain Breaks som har ett pedagogiskt innehåll. De passar bra i undervisningen när du vill dela in klassen i grupper eller par, rösta eller jobba vid stationer. De är inte pulshöjande ell...

Resonemang

I sju dokument får du vägledning och hjälp med att konkretisera vad det innebär att resonera. Samtliga dokument ligger också under ”moment” vilket innebär att du enkelt kan importera dem t...

3. Fersens väg 5, Hakoah

Uppgift 3: Besök på Fersens väg 5, Hakoah Protokoll uppfört vid bildande av judisk fotbollsklubb (Transkribering) Protokoll för bildandet (ovan) samt styrelsesammanträde Stadgar för Sportklubben...

Språkutvecklande arbetssätt i SO

Här kan du ta del av flera olika konkreta sätt som du kan jobba med språkutvecklande arbetssätt i din SO-undervisning.    Språkliga mål Synliggör och tydliggör arbetsområdets/lektionens språkliga...

Skrivmallar

I det här momentet presenteras sex dokument som hjälper eleverna i sitt skrivarbete med uppgifter som kräver att de resonerar. Under moment ligger samtliga dokument samlade och du kan enkelt importera...

Orsaker

I det här momentet presenteras sex dokument som handlar om orsaker. Under moment ligger samtliga dokument samlade och du kan enkelt importera dem till ditt Classroom.    Dokument om orsaker: Enke...

Var är skräpet? Vad kan jag göra?

5.   A) Eleverna ska förbereda en muntlig redovisning med bildstöd. Bildstödet ska innehålla någon form av tabeller, bilder och/eller diagram. Ett eller flera områden som eleverna kan beröra kan vara:...

Håvning vid Öresunds strandkant

4.   A) Förbered eleverna inför besöket på naturum Öresund genom att titta tillsammans och diskutera filmerna: • Vad finns i havslådan • Hur man använder nyckelkartan • Hur man håvar • Hur man markera...

Efterarbete

3. Efterarbete A) Efterarbete i klassrummet: Instruera eleverna vad den skriftliga redovisningen ska innehålla: Redovisa er beskrivning av platsen och slutsatserna med hjälp av tabell, diagram och bil...