På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
TEMAT ”SPRÅKBRUK” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN:
Kommentarer om kommentarer
Prata med emojis
I det här området möter eleverna kommentarer som är vanligt förekommande på nätet. De får själva...
I det här resursmaterialet får eleverna möjligheter att få kunskap om hur kartor har framställts och i vilka syften, men även hur man med hjälp av kartor kan undersöka omvärlden och föra resonemang om...
TEMAT ”MIN DIGITALA VARDAG” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN:
Värdegrund och sociala medier
Kärlek och hat på sociala medier
I det här området reflekterar eleverna över hur deras eget mående p...
TEMAT ”MIN DIGITALA VARDAG” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN:
Värdegrund och sociala medier
Kärlek och hat på sociala medier
I det här området pratar eleverna med varandra om sociala medier. ...
Målet med denna resurs är att du som pedagog ska lära dig att skapa ett digitalt klassrum för din klass eller undervisningsgrupp. Webbplatsen som resursen länkar till utvecklades under VT 2017 och bes...
Metoden "Concept attainment" (begreppserövrande) är ett sätt att hjälpa elever att kunna och förstå ord och begrepp. Allra bäst funkar det för abstrakta begrepp eller koncept.
Hur gör man för att göra sitt klassrum så tillgängligt som möjligt? Om man vill skapa en plats där eleverna kan och får vara kreativa, ges möjlighet att samtala, får känna sig trygga och där alla elever verkligen får ”rum”. Ja hur gör man?
Bilduppgiften riktar sig till elever som behöver extra stöd i hur man ska genomföra en uppgift samt i vilken ordning. Uppgiften har tydliga steg-för-steg-instruktioner som är avbockningsbara efter va...
I läroplanens syftesbeskrivning för ämnet Svenska står att ”Genom undervisningen ska eleverna ges förutsättningar att utveckla sitt tal- och skriftspråk så att de får tilltro till sin språkförmå...