På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Orsaksdiagram
Ett orsaksdiagram ger stöd för att förstå och uttrycka orsaksrelationer. Den kan behöva anpassas utifrån de krav på samband man vill upptäcka eller uttrycka i ett ämnesinnehåll. Pilarna...
Visste du att den svenska slavhandeln avskaffades officiellt den 9 oktober 1847? Hur ofta pratar vi i skolan om den delen av Sveriges mörka historia?
Koppling till Lgr11
Med denna resurs kommer...
Till Augustenborgs Takträdgård & Ekostad – Stadsgrönt kunskapscentrum kan skolklasser komma och lära sig mer om den hållbara staden. Det finns möjlighet att bland annat lära sig mer om görna...
Sysav tar emot, återvinner och behandlar avfall från hushåll och industrier i södra Skåne. Visionen är att bidra till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer. Hur...
Många besöker Malmö Museer, men med lite hjälp så kan ett besök ge så mycket mer.
På Malmö Museer finns det möjlighet att boka skolprogram och visningar för en klass eller grupp. Utbudet är brett och...
Forskningen ger belägg för att tillgång till skrift och engagemang för läsande och skrivande främjar litteracitet. Att maximera tillgång till skrift och läs- och skrivengagemanget hos flerspråkiga ele...
Lär dig mer om DUSM genom en presentation.
Detta är en grundutbildning för hur det fungerar med DUSM-material på såväl wikisidan, som på Malmö delar. Tekniken, som används i anslutning till wikin och...
Ibland kan det kännas som att orden inte kommer fram. Som om man inte vet hur man ska säga saker, lyckas formulera sig. Hur säger du till någon annan att du vill vara nära dem, hångla eller ha sex? ...
Hur ofta prata du sex med dina elever? Känner du dig bekväm med det? Vad ska man säga? Vad ska man inte säga? Hur bör man planera sin undervisning? Så många frågor!
Frågor kring kropp, sex och relati...
Problemet består i att en grupp vuxna samt två barn ska ro över en flod. Gummibåten som de har till förfogande kan ta begränsad last (ca 85 kg). Hur ska de på enklaste sätt göra för att ta sig över? Det gäller i första hand för eleverna att hitta ett sätt att få alla över. Därefter utvidgas problemet med bland annat olika antal vuxna.