På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Utmaning E handlar om att vara medveten om hur ens kläder tillverkas. Får den som tillverkat din tröja en hyfsad levnadslön? Har din vinterjacka riktig päls runt luvan och var kommer dunfjädrarna ifrå...
Visa instruktions/inspirationsfilmen för eleverna och ge dem gärna om möjligt tips på hur de kan bli bättre på att utföra de olika gymnastiska övningarna.
Be även eleverna kryssa i var de befinner sig...
Visa instruktions/inspirationsfilmen för eleverna och ge dem gärna om möjligt tips på hur de kan bli bättre på att utföra de olika gymnastiska övningarna.
Be även eleverna kryssa i var de befinner sig...
Visa instruktions/inspirationsfilmen för eleverna och ge dem gärna om möjligt tips på hur de kan bli bättre på att utföra de olika gymnastiska övningarna.
Be även eleverna kryssa i var de befinner sig...
Utmaning D handlar om att ha koll på dagens designer och mode. Vem är designern alla talar om just nu? Vilka finns det utöver de stora modehusen? Finns det historiska referenser i dagens mode? Från vi...
Förberedelse
Detta moment tar upp textilindustrin mörka sidor genom en presentation som behandlar triangelhandeln, arbetsförhållanden för de som arbetar i nutidens globaliserade textilindustrin samt d...
I utmaning B ska eleven designa och skapa något nytt av något gammalt. Redesign är ett bra sätt att ta vara på befintliga textilresurser. Vad kan man göra av till exempel en gammal tröja? I denna utma...
Detta moment är skapad för att introducera arbetsområdet, känna av elevernas förkunskaper men även för att få ingång deras tankeprocess kring kläder och vänja dem vid att diskutera ihop. Frågorna berö...
Detta moment utgår från en presentation på åtta blad som innehåller bl.a. nya begrepp som bör förklaras under presentationens gång så att eleverna kan ta till sig dem och börja använda dem. Du bör där...