På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Här är en serie övningar där eleverna får möjlighet att träna på att känna igen ett rätblock, kub, pyramid, cylinder, klot och kon. Allt sker utomhus och innehåller både rörelse och samarbete.
I den här övningen fyller eleverna en bingobricka med naturmaterial som representerar ett adjektiv och får samtidigt möjlighet att röra sig.
Tips! Läs om hur ni kan använda Pedagogiska kartor för att...
Det här är en traditionell lek som kan göras i många varianter. I den här versionen används naturmaterial. Eleverna tränar på att beskriva vad de har valt att visa och senare i Kims lek att memorera s...
I den här övningen tränar eleverna både på att lyssna på en beskrivningen, omsätta beskrivningen genom leta upp det som är beskrivet och berätta vad de hittat som passar in på beskrivningen. I leken B...
Hammars park är en av 12 platser där du hittar fågelpromenader på 8 olika språk. Fågelpromenaderna är framtagna av naturguiden Erik Hirschfeld och har översatts till sju olika språk med hjälp av Språk...
I den här övningen tränar eleverna både på att beskriva, lyssna på en beskrivningen och omsätta beskrivningen genom att berätta vilken bokstav som är beskriven.
Tips! Läs om hur ni kan använda Pedago...
I den här övningen får eleverna genom rörelse öva på talens ordning.
Tips! Läs om hur ni kan använda Pedagogiska kartor för att finna bra platser att arbeta på.
Gör så här!
Material som behövs:
Gatk...
Här är två övningar där eleverna har möjlighet att i par öva tiokompisar och bli säkrare på de talpar som bildar summan tio.
Tips! Läs om hur ni kan använda Pedagogiska kartor för att finna bra plats...
Ribersborg är en av 12 platser där du hittar fågelpromenader på 7 olika språk. Fågelpromenaderna är framtagna av naturguiden Erik Hirschfeld och har översatts till sex olika språk med hjälp av Språkce...
I den här övningen får eleverna arbeta i par, lägga upp och gömma ett tal, skapa det obekanta talet. Detta är en grund för att sedan förstå och lösa enkla ekvationer.