Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

94 träffar

Kommentarer om kommentarer

TEMAT ”SPRÅKBRUK” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN: Kommentarer om kommentarer Prata med emojis I det här området möter eleverna kommentarer som är vanligt förekommande på nätet. De får själva...

Matematiska lathundar

Ta del av elva olika lathundar inom fem olika matematiska områden. En lathund kan exempelvis användas av en nybörjare som behöver komma igång eller någon som behöver påminna sig om vilka steg som ska göras i vilken ordning.

Utematte

Vackert väder och frisk luft! Passa på att träna matte ute. Här hittar du fem enkla och roliga övningar.

Värdegrund och sociala medier

TEMAT ”MIN DIGITALA VARDAG” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN: Värdegrund och sociala medier Kärlek och hat på sociala medier I det här området pratar eleverna med varandra om sociala medier. ...

Kärlek och hat på sociala medier

TEMAT ”MIN DIGITALA VARDAG” BESTÅR AV FÖLJANDE OMRÅDEN: Värdegrund och sociala medier Kärlek och hat på sociala medier I det här området reflekterar eleverna över hur deras eget mående p...

Kartors användning

I det här resursmaterialet får eleverna möjligheter att få kunskap om hur kartor har framställts och i vilka syften, men även hur man med hjälp av kartor kan undersöka omvärlden och föra resonemang om...

Läslov!

Äntligen närmar det sig läslovet! Nedan hittar du en lista med spännande, nya och lite läskiga lästips inför lovet. Lästipsen sträcker sig från "bilderbok", "börja läsa" till boktips för elever i åldrarna "6 till 12 år". Hoppas du hittar det du söker. Passa på att spela läslovsbingo under läslovet!

El reto de los 20 ejercicios – spanska

Missa inte det spanska smörgåsbordet! Resursen bjuder på 45 olika små uppgifter som alla syftar till att träna på spanska. Under fyra veckor ska eleverna göra minst fem uppgifter i veckan och presentera dem i en dagbok, Diario de actividades.

Här har du ditt klassrum!

Hur gör man för att göra sitt klassrum så tillgängligt som möjligt? Om man vill skapa en plats där eleverna kan och får vara kreativa, ges möjlighet att samtala, får känna sig trygga och där alla elever verkligen får ”rum”. Ja hur gör man?

Barnkonventionen: Diskutera barnens rättigheter

Den 20 november 1989 antogs FN:s konvention om barnens rättigheter. Runt om i världen firas därför den stora barndagen som uppmärksammar barns situation världen över. Barnkonventionen inne­håller 54 artiklar (bestämmelser) som handlar om mänskliga rättigheter för barn med syftet att påverka och förbättra situationen för barn runt om i världen.