På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Hjärnans sociala nätverk gör att vi kan förstå och knyta an till andra människor och även förstå och kontrollera oss själva, vilket underlättar för oss när vi samarbetar. En hel del av skolarbetet inn...
Den obehagliga känslan av att vara detaljstyrd och inte ha handlingsfriheten att bestämma själv har fått många att sky sin arbetsplats. Obefintligt utrymme för flexibilitet, hårt styrda tider och deta...
Status är en drivande faktor i många av våra beteenden såväl på arbetsplatsen som på fritiden. När vi upplever att vår status är på väg upp aktiveras våra belöningskretsar i hjärnan och på liknande vi...
Nedan finner du presentationen med genomgång, exempel och uppgifter. Du finner också körexempel till uppgifterna så att du kan testa dina lösningar. Slutligen finns även lösningsförslag.
Mål med träff...
För oss lärare som jobbar i skolan kan det vara av vikt att få verktyg för att hantera förändringar, konflikter och reglera känslor. En grundförutsättning för att våra elever ska lära och samarbeta är...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 12
Att presentera sin examensuppgift
Att fundera på hur man går vidare med programmering i matematikundervisningen
PRESENTAT...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 11
Att planera en matematiklektion innehållande programmering för elever som kan programmera och för de elever som inte kan p...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 10
Att få information om hur man kan hantera programmering med elever som inte inte lärt sig programmera i grundskolan
Att få...
Nedan finner du presentationen med genomgång och uppgifter.
Mål med träff 9
Att fundera på vad undervisning i matematik med programmering innebär
Att få planera en matematiklektion innehållande progr...