Jag har i mitt didaktiska upplägg utgått från det centrala ämnesinnehållet i respektive historiekurs. De olika momentens nyckelbegrepp har, med något undantag, fått var sin introducerande video med ti...
Detta avsnitt i Biologi 1 sammanfattas och presenteras i en YouTube-film och i en Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De...
Jag har i mitt didaktiska upplägg utgått från det centrala ämnesinnehållet i respektive samhällskunskaps kurs. De olika momenten med tillhörande nyckelbegrepp har, med något undantag, fått var sin int...
Jag har i mitt didaktiska upplägg utgått från det centrala ämnesinnehållet i respektive samhällskunskapskurs. De olika momenten med tillhörande nyckelbegrepp har, med något undantag, fått var sin intr...
Detta avsnitt i Biologi 1 sammanfattas och presenteras i Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De kommer inte att översätt...
Detta avsnitt i Biologi 1 sammanfattas och presenteras i Google-presentation med text och bilder, samt med ljudinspelning av texten. Bilder och bildtexter är inte intalade. De kommer inte att översätt...
Tillsammans rustar vi eleverna för vidare utbildning och arbetsliv!
Studie och yrkesvägledning och samverkan mellan skola och arbetsliv/omvärld är viktigt för att eleverna, under sin skoltid, ska saml...
Det finns många olika lässtrategier att ta till för att förstå och minnas en text. En del strategier fokuserar på vad eleven ska göra före läsningen, under läsningen eller efter läsningen. Den här lässtrategin gör eleven efter att ha läst en text. Att sammanfatta det lästa är kognitivt krävande men lönar sig.