Gå direkt till innehållet

Sökning på ''

466 träffar
Moment

Malmö levererar

Visa en kortfilm om Malmö/Brasilien gatukonstnären Limpo. Låt eleverna ge kort återkoppling på filmen.
Moment

Reception

Samla gruppen framför de olika verken och låt eleverna nu komma med respons. Välj ut ett antal som uttrycker sig om respektive verk. Det ska ges utrymmer för både god och dålig kritik om de olika kons...
Moment

Verner

Det är nu dags för vernissage! Samtliga i gruppen ska få ta del av den konst som nu är exponerad. Det är viktigt att låta detta moment får ta sin tid, så att eleverna ges utrymme för reflektion. De s...
Moment

Expotime

Det är nu dags att förbereda utställningen. Se till så att varje elev i den mån det går själv får placera ut sitt verk.   Förslag på att förbereda: Tejp, häftmassa, hålslagare och tråd, fästkudda...
Moment

Och historien fortsätter

Eleverna ska fortsätta arbetet med sitt konstverk. Målet är att de ska färdigställa arbetet i det här momentet. För de som är färdiga går det bra att förbereda inför den slutgiltiga expositionen. Så s...
Moment

Teddy

Visa TED education-filmen om graffiti och historiken kring konstformen. Syfte med att se filmen är att skapa perspektiv hos eleverna.
Moment

Det händer

Låt eleverna berätta lite kort om arbetet så här långt och låt även de andra i klassen ge återkoppling kring arbetet.
Moment

På allvar

Nu är det dags för eleverna att komma igång med arbetet med det riktiga verket. Konstformen är måleri/graffiti i A3 format (alternativt större om det finns att tillgå), förslagsvis med akrylfärg eller...
Moment

Comparison!

Med sitt nyskapade tidshjul ska eleverna, som tidigare jobbade i par, nu slås samman med ett annat par (som gärna gjorde ett tidshjul för en annan kändis) och jämföra hur deras dagar ser ut. Be dem oc...
Moment

Diskussion kring arbetsformer och examinationsformer

Ett moment i vilket ni tillsammans bestämmer på vilket sätt ni ska arbeta med arbetsområdet, hur det ska examineras och vilka tidsramar som gäller. Förbered momentet genom att mycket tydligt att koll...