På malmo.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. OkVad är kakor?
Under 1700-talet och 1800-talet har nyckelbegrepp stått i fokus och några av de viktigaste händelserna under perioden. Syftet med materialet är att eleverna ska få en bättre bild av de övergripande vi...
Under denna lektion ska elevernas introduceras i lite forskningsresultat. De ska själva få reflektera kring vad som gör en framgångsrik språkinlärare och jämföra sina förslag med vad några forskare ko...
Förberedelser:
Klassrummet ni använder under arbetsområdet bör ha projiceringsmöjligheter och arbetet förenklas av att alla elever har tillgång till egna datorer, surfplattor eller smartphones.
Under...
En lektion i vilken du som lärare:
Med utgångspunkt från förra lektionen pratar om samtycke och samtyckeslagstiftning.
Låter eleverna genomföra övningen ”Temperaturlinjen” från RFSUs mate...
En lektion i vilken du som lärare:
Repeterar tillbaka till alla tidigare lektioner och knyter ihop trådarna inför denna lektion.
Undersöker vilka mönster eleverna upplever att det finns kring...
För att eleverna ska ta till sig texten i en låt skall ni ska under denna lektion arbeta med en modell för hörförståelse i sju steg som föreslagits av forskaren Larry Vandergrift och som presenteras n...
En lektion i vilken du som lärare:
Utvidgar elevernas kunskaper kring kön, könsidentitet och sexuell läggning genom att också lägga till vad könsroller är och hur de påverkar oss.
Avsluta lektionen m...
Dags att utvärdera arbetsområdet!
Ta fram eventuella formulär för utvärdering som ni brukar använda på skolan. Använd er gärna av ett utvärderingsdokument. Det finns bifogat i momentet.
Under denna lektion ska eleverna lära sig att sjunga låten. Ni tränar uttal och tränar ihop. Beroende på elevernas inställning kan ni välja att sjunga för er själva, ha en publik och uppträda på t.ex...